takidasky

ÄLSKADE UNDERBARA HUND!!!

Publicerad 2010-12-04 21:12:23 i Allmänt

Älskade underbara Takida! Vad jag är glad att jag har äran att äga den hunden...:)

Idag var jag iväg till Rättvik och tävlade lydnad. Det var på håret att jag kom iväg alls, tänkte strunta i det igår kväll...Träningen gick så himla dåligt plus att det kändes så orättvist mot Takida eftersom vi knappt har tränat lydnad det senaste halvåret...Men efter ett samtal med Malin så ringde jag Maria och frågade om det fanns plats för mig och Takida i bilen oxå, och det gjorde det så halv 5 i morse ringde klockan...kände mig ändå ovanligt pigg...Tack för trevligt sällskap idag!!! Vad jag är glad att jag åkte...;)

Först ut var Malin och Amiga. Dom satte ett grymt program och vann klassen och tog LP1!!! Sen var det Maria och Alex tur. Tyvärr missade jag dom för vi la platsliggning just då, men trots en nolla på hoppet så fixade dom ett förstapris på sin debut i klass 2, kanonbra jobbat!!

Sen var det min och Takidas tur. Hon var jättepipig och gnällig hela tiden, men efter vi klarar av platssittningen och platsliggningen så kändes det rätt bra. Jag visste att hon skulle låta en hel del, men vi skulle gå in och göra vårt bästa. Och ja, vi skrek bort en hel del poäng, men lyckades ändå skrapa ihop 259 poäng och ett förstapris!!! YES YES YES!!! Duktiga duktiga duktiga hund!

Jag är så himla glad och stolt över min tjej! Trots att vi tränat så fruktansvärt lite och haft ett träningsuppehåll på ett halvår (och jag kan ju inte direkt påstå att vi tränat så mycket alls sen vi blev klar med LK2 sommaren 2009) så klarar hon ändå av att genomföra ett klass 3 program så pass bra att vi klarar ett förstapris!! Jag är så lyckad lottad som har henne..

I och med det här så har Takida tagit sin tredje titel för i år, så till fint heter hon nu:

SE Ag(hopp)Ch, GK VALLH PR, LPI, LPII, LPIII Gränsvallarens Takida

Nu ska vi mysa med ben och titta på "Så mycket bättre".....Den titeln skulle passa i Takidas namn oxå...;D

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-12-05 07:00:28

Tack för sällskapet själv och visst är det roligare att åka flera även på lydnadstävlingar då man är gammal "smurf" och van att komma i flock.

Stort GRATTIS än en gång!!

Postat av: Vanessa

Publicerad 2010-12-05 09:36:19

Stort Grattis! =)

Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Publicerad 2010-12-05 10:04:01

STORT GRATTIS!

Postat av: Julia & Troja

Publicerad 2010-12-05 10:45:01

Grattis igen!

Så himla bra gjort :D

Postat av: Sussi

Publicerad 2010-12-05 12:22:58

Grattis Annika och Takida, härligt att ni fixade det!!

Postat av: Madelene Milton & Melker

Publicerad 2010-12-08 13:00:29

WIIIE vad ni är duktiga! Missade tyvärr tävlingen då sovmorron kändes lämpligare efter en hektiskt arbetsperiod! SUPERGRATTIS till er iaf så ses vi väl i elitklassen nudå! ;) Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela