takidasky

Årets största förändring!

Publicerad 2010-12-27 18:54:22 i Allmänt

Den största förändringen var ju naturligtvis att Sky kom in i mitt liv! Det var helt oväntat och oplanerat att flocken skulle utökas, i alla fall redan! Minns fortfarande den där pirrande känslan när jag tittade på henne på hemsidan. Hur tanken växte mer och mer, den där galna hunden måste bli min….Och sen gick allt så fort. Jag hittade hemsidan en tisdag, ringde Nathalie på torsdag och på söndagen var vi dit och tittade. En bonus var ju att Helena följde med för att också titta på Mike. Och tänk när vi satt där i bilen på väg hem, och lite skakade och chockade konstaterade att vi var med valp…MEN mycket glada och förväntansfulla.

 Men vilket litet vilddjur hon var?! OH MY GOD! Vildare än vild och med en vilja av stål. Ett tag där funderade jag på om det inte hade råkat komma in en bortbyting i kullen, av pitbull-märke…;)

 Det har blivit många tårar, och ibland har det känts helt hopplöst. Det har varit oerhört svårt många gånger. För jag har helt enkelt inte vetat hur jag ska nå fram till den här egensinniga damen. Men med tiden har jag sett att det faktiskt går, och det har blivit lättare och lättare. Men det är väl så, att med vissa måste man kämpa så mycket mer, och jag har lärt mig massor på vägen.

 Och sakta sakta så har jag börjat kunna tränga in i Sky´s perfekta bubbla. Genom agilityn hittar vi varann mer och mer, men det var vid löpet som jag började märka den största förändringen. Nu mognar hon mer och mer för var dag som går, och jag tror att jag blivit inbjuden i hennes bubbla för att stanna…tidigare var det helstängt, sen fick jag gästspela och nu får jag vara där ganska ofta..;) Med Sky har jag lärt mig att ha tålamod, och att ibland får man faktiskt vänta på att ens planer ska kunna sättas i verket.

Jag ser verkligen fram emot att få se vad framtiden har att bjuda på, för Sky har sån kapacitet och intensitet i det hon gör. Jag är oerhört glad för att Sky kom in i mitt liv, hon är något alldeles extra<3 

Förresten, är det nån mer än jag som ser en viss likhet, i blickarna? ;)

 Imorgon fortsätter jag utvärdera året, då är temat agility!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela