takidasky

Hur ska det gå, egentligen....?

Publicerad 2010-11-29 22:11:38 i Allmänt

Oj oj oj, hur ska det här gå?! Klockan tio på lördag ska ju vi tävla lydnadsklass 3 i Rättvik...och hur mycket har vi tränat? Typ noll...:(

Idag tog jag mig iaf i kragen och gick ut och körde fyra vittringar. Tre gick bra, men på en slog hon inte på nosen utan plockade första bästa.. Det kommer oxå lite ljud och hon plockar gärna lite med pinnarna. Så efter den här tävlingen ska vi backa och börja träna om vittringen. Få bort ljudet och få fram säkerheten. Pipet kommer för att hon är frustrerad över uppgiften och ärligt talat kan jag inte skryta med att vi har befäst den särskilt bra...mitt fel, som haft för bråttom helt enkelt och så har jag även tyckt att vittringen varit riktigt superduper tråkig att träna...så en ändring i attityden skulle inte heller vara helt fel....hos oss båda men främst hos mig...

Jag körde även raka inkallningar. Tänker inte träna med ställande och läggande alls innan tävlingen. Inte nu när hon är tveksam i mitt "hit"kommando. Idag körde jag i alla fall med "Tak, hit" och det funkade bra varje gång så det kommer jag köra med på lördag. Sen får jag jobba på det så det räcker med "hit" igen.

När jag går in igen med Takida för att byta hund så ser jag att Sky har hittat första parkett och sitter på köksbordet och spanar ut....grrrr.....

Med Sky tränade jag inkallning. Det gick jättebra!!! Ingångarna är väl att diskutera många gånger men hon är riktigt söt när hon kommer...;) Första halvan springer hon, och sista halvan gör hon sina gulliga rävskutt fram till mig innan hon sladdar in i position...

Hon fick oxå träna lite fjärr på kort avstånd, sitt-ligg och göra sin första apportering ute!!!

Imorgon hoppas jag att det inte blir så kallt som det sägs, för då blir det ingen agilityträning för oss...Vill inte riskera att hon gör illa sig innan lördag, eller alls för den delen...Ska bli riktigt kallt nu hela veckan vad det ser ut...brrr, tur att jag har köpt både nya täckbyxor, täckjacka och underställ...

17e maj i år....tänk att man kan längta så efter gräs...;)

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-11-30 22:47:27

Lycka till på lördag det går säkert fint, ni har ju bara ett kvar!

Kör så det ryker det skall jag och Tiff göra ;-)

Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela