takidasky

Pine tree mountain!

Publicerad 2010-11-14 13:50:18 i Allmänt

Förra helgen åkte jag ner till Kisa för en superhelg tillsammans med Linda, Gabrielle och Larsx2. Jag, Gabrielle och Lars hade gett Linda och Lars en myshelg med spa och jakt i bröllopspresent och nu var det äntligen dags.

Linda och Lars på bröllopsdagen! Älskar kortet - man kan känna lyckan bara genom att titta på det!


Vi åkte ner på fredagen, kom fram till "Pine Tree Mountain" där vi möttes upp av Lars och Gabrielle i deras nybyggda semesterhus längst uppe på ett berg. Huset har Lars själv designat, hur fint som helst med en hisnande utsikt över en sjö. Det blev lite prat och klappandes på Gabrielles mage ;), hon är i 7e månaden nu innan vi åkte ner till sjön där vi bastade i deras vedeldade bastu och försökte doppa oss i sjön däremellan, men satan va kallt det var!!!! Därefter åkte vi hem och åt soppa och en äppelkaka till efterrätt (som jag gjorde..:O) Det blev mysigt prat runt brasan och några glas vin innan vi knoppade.

På lördagen åkte Lars x2 och jagade vildsvin medan vi tjejer styrde kosan till Vimmerby och gick på spa. Vi bubblade, bastade, duschade ångdusch och fick massage. HUR UNDERBART SOM HELST!!! Sen åt vi lunch på en restaurang som var inredd som en riktig engelsk pub, tror dom hade närmare 200 ölsorter att välja på. Vi avslutade Vimmerby-turen med en promenad genom stan. Otroligt gulligt, hit vill jag gärna åka igen!

Väl hemma mötte vi upp Lars x2 och började förbereda middagen. Mitt i alltihop stormar plötsligt 10-12 killar in med instrument och framför flera låtar till Lars och Linda och dom får oxå dansa brudvals (dom gjorde ju inte det på bröllopet..) Orkestern hette BONNKAPÄLLE och bestod av gýmnasister. Riktiga showare!!





På söndagen åkte vi hemåt mitt på dan, stannade en snabbis i Linköping, Linda skulle på Ikea och jag sprang in på Hööks och köpte nya vinterkängor. SUPERBRAIGA måste jag tillägga, med vattentät fotdel, perfekt nu när snön har kommit och vi har gått mycket i skogen!!

En underbar helg! Tänk va gött det är att få umgås med nära vänner!!!

Pine Tree mountain..




Utsikten....


Nu hoppas jag att vi ses snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela