takidasky

Snö snö snö snö snö snö snö snö.......

Publicerad 2010-11-27 19:57:02 i Allmänt

Nu är det nog! Jag vill inte ha mer snö nu!

Idag gjorde jag snöskottningen dock lite roligare. Hundarna och jag var ute i nästan 4 timmar. Medan jag skottade så sprang dom runt som lyckliga små tokar och lekte. Och när jag ändå höll på att skotta så började jag skotta fram mina hinder och grävde ner tunneln och sim sa la bim så hade jag en liten agilitybana!!



Sky och Takida fick köra lite. Det var tungjobbat för dom eftersom det inte var särskilt välskottat...roligt hade vi iaf och bra motion för både hundar och matte...;)

Takida






Sky






Meya, snömonster...




Inka - det syns vad hon tycker om snöandet..hon ville gå in efter en timme...;)




Dom två svartvita tyckte det bara var häääärligt....




Idag har jag även hunnit laga hundhuset, varit efter och bäddat med mer halm, så nu har dom det mysigt värre därinne. Jag har varit och handlat ett nytt ullfrotté-underställ och täckbyxor samt varit på prix. Och på prix händer det....!!

På vägen ut träffar jag på en förälder och elev så jag går och småpratar med dom. När vi kommer ut genom dörrarna hör vi ett gnisslande ljud. En bil som backar ut från parkeringsfickan har backat in i kofångaren på bilen bredvid. "Oj, nu är det nån som får skriva lapp!" säger föräldern jag går med. Tanten som körde bilen backar lite till och börjar sen köra iväg därifrån. Då först inser jag att det är ju MIN bil kärringen har backat in i. Jag börjar springa efter bilen och vinkar men kärringjä-eln fortsätter köra ut på vägen. Jag stannar upp och börjar memorera bilnumret. Tanten svänger ut, kör 5 meter stannar till och ser att jag står där så hon svänger in igen och kommer tillbaka. Jag frågar henne rent ut om hon hade tänkt smita, men ohh nej, det hade bara varit så trångt på parkeringen så hon var tvungen att köra runt...Yeah right kärring! Vi försöker kolla om det blivit några skador på min bil, kan inte se något men det är så dåligt ljus. Ja men då åker vi hem och äter mat då, säger kärringen och hoppar in i sin bil och åker... Jag har kvar bilnumret, så imorgon ska jag komma ordentligt efter skador. Riktigt klantigt att inte ta hennes namn men jag var så "chockad" över att hon tänkt dra så jag kom mig aldrig för att fråga, sen hade hon ju riktigt bråttom därifrån oxå...Vilket folk det finns?!?!

Nu ska jag börja adventspynta lite här hemma. Ljusstakarna ska upp och gardiner ska bytas. I år blir det gardiner efter farmor i matrummet...Saknar henne och farfar extra mycket just nu.. I år blir det även första julen utan morbror Ronny. Kan inte riktigt fatta att han inte finns kvar med oss längre...<3 Tror jag ska spela lite hårdrock nu ikväll för honom...:)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela