takidasky

Ny karriär?

Publicerad 2010-10-27 15:29:35 i Allmänt

Har suttit och tittat lite på ett par gamla lydnadsfilmer på mig och Takida. Målet är ju fortfarande att ta LP3 i år, även om det pga av löpet bara ser ut att finnas en endaste tävling att anmäla till, som ligger hyfsat nära..vill ju inte behöva åka så långt..:/

Känner att jag måste ta tag i det på allvar om jag vill satsa på lydnaden igen och komma tillrätta med hennes ljud i alla skicka-momenten. Men det känns så trååååkigt..men samtidigt blir jag så less på att göra ett moment 10-poängmässigt och bara få en 7a eller 8a pga av pip/skrik...har iaf börjat lite inne med att köra korta apporteringar och ha nolltolerans när det är ljud...så ett litet steg på väg är vi iaf...kan sakna lydnaden jättemycket stundtals för att sen inte alls vilja hålla på... men nu när det blir vinter så har vi ju ett lysande tillfälle att träna in elitmomenten när agilityn inte tar så mycket tid...

MEN om vi inte vill hålla på med lydnad har jag idag på youtube hittat en ny karriär åt oss...och här skulle vi verkligen KICK ASS....;)

http://www.youtube.com/watch?v=qXo3NFqkaRM&feature

http://www.youtube.com/watch?v=gRw-lfXy_tQ&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=KRJO1RJTloU&feature=fvw

OCH om nån kunde berätta för mig hur jag lägger in filmerna direkt i bloggen istället för att bara kunna skriva i adresserna som länkar skulle jag vara mycket tacksam...;)

Kommentarer

Postat av: Madelene

Publicerad 2010-10-29 13:35:28

På youtube så finns det under filmen en text som heter "bädda" kopiera den och gå sen in på nytt inlägg på blogg.se, ändra redigerare så att du får en ren ruta utan alla menyer upptill och klistra sen in texten och spara så kommer det bli en filmruta!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela