takidasky

Bitterljuv säsongsavslutning....och film...

Publicerad 2010-09-12 21:52:27 i Allmänt

Idag var jag iväg till Hudik och tävlade sista tävlingen för säsongen...känns riktigt trist!! men jag hade inte kunnat få en bättre avslutning på säsongen!!! Min underbara lilla tjej gick in och levererade och jag kände verkligen att vi körde tillsammans och vi gjorde det bra dessutom..;) Hon var så mjuk i handen och i de situationer som jag ställde till det så lyssnade hon direkt så vi kunde rädda upp det! <3

I hopploppet blev det en del missar av mig, så hon drog iväg mot andra hinder. Trots det så kom vi in på en bra tid som räckte till en fjärdeplats! Vi var ca 1 sekund efter Nana och Liza som vann, Alex och Floyd kom 2a och Malin med Arwen 3a, så ja, jag är mycket nöjd med den placeringen!!! :D Dessutom fick vi ju en SM-pinne så nu har vi sammanlagt 3 i agilityklass och 3 i hoppklass. Jag hoppas verkligen vi kommer kunna få till det på nån av vinterns tävlingar och sätta en nolla till i varje klass så vi kan kvala in till SM även individuellt!

I agilityloppet gick det ännu bättre, tyckte iaf jag, än i hopploppet. Det flöt på bättre och jag var så himla lycklig när jag kom i mål. "Helt otroligt, vi har satt två nollor på raken" tänkte jag när vi grejat sista hindret. Snacka om att jag blev förvånad när speakern sa att vi fått fem fel!!!!

Domaren hade visst dömt vägran vid en tunnelingång där jag tyckte att vi bara fick en vid sväng...jaja, inget att göra åt, det är domaren som dömer...eftersom loppet är filmat från baksidan av tunneln så kan man inte se där heller hur hon gör. När allt går så fort så kan man ju lätt minnas fel eller missa att hon vred sig bort ett kort ögonblick eller nåt...

Men det gör ingenting, för det känns så himla bra att avsluta säsongen på detta vis, med, i alla fall i min värld, två raka nollor. Det var så himla kul att köra idag, jag hade rätt inställning och det lönade sig. Takida var med mig och loppen flöt, för det mesta, på....älskade goa hund!!

När jag kom hem så bytte jag bara hund och åkte upp på Jycke med Sky där vi träffade Helena och Mike för lite agilityträning. Och wow, vilka duktiga valpisar vi har!! Eller valpisar..dom fyller faktiskt 9 månader idag..;)

En riktigt kul träning var det, så nu ska vi planera upp lite träning för resten av hösten. Sky fick göra sitt första kontaktfält idag. Tidigare har hon ju inte kunnat stå kvar på nerfarten, hon har antingen ramlat av eller hoppat av eller ålat sig av...men idag fick vi ner henne några gånger och trampa..men det är ett tvåmansjobb..;) Bra med hjälp, vill ju börja befästa kontaktfälten nu...innan vintern. Kommer ju inte bli så mycket sån träning då...

Är så himla stolt och glad över mina duktiga hundar idag!!! ;D

Här kommer filmer från dagens lopp, passade även på att filma Malin och Filur och Julia och Troja. 

Takida hopp 3

http://www.youtube.com/watch?v=ygJhjYCkpN4

 

Takida agility 3

http://www.youtube.com/watch?v=8U3tWGWSDG4

 

Malin och Filur

http://www.youtube.com/watch?v=ALjxMCVa04c

 

Julia och Troja

http://www.youtube.com/watch?v=eKZSf3oC1tQ


Nu är det sängen som väntar...så trist att helgerna går så fort..... 



Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2010-09-13 21:03:43

Roligt med filmerna! Visade min familj och dom är djupt imponerade över dig och Takida! :) Det var roligt att se er i helgen, och grattis igen!

Postat av: Josefin

Publicerad 2010-09-16 20:32:24

Vad duktiga ni är!!! Vilken utveckling från förra året! Vi håller tummarna för att ni hinner få till ett par till SM-pinnar individuellt. Heja, heja, heja!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-09-27 22:00:39

heja takida och annika! längtar att se er igen.Kram Maja

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela