takidasky

I've been waiting for the real thing.....

Publicerad 2011-04-20 23:33:36 i Allmänt

Ikväll passade jag på att träna lite lydnad med Sky. Vi är inte på långa vägar klara med momenten i Lk1 men jag känner att det verkligen har hänt saker över vintern! För 4 månader sen var jag så gott som övertygad om att det aldrig skulle gå att köra lydnad med Sky, men jag hade fel! I fria följet tycker jag att hon har bättre fokus, kontakt och kan hålla positionen bättre. Svängarna är inte alls bra, men mycket bättre än tidigare. Hon kan blanda ihop läggande och ställande när hon inte lyssnar på vad jag säger, samtidigt så vet jag att orden inte är befästa än. I apporteringen så har vi gjort stora framsteg, även fast det inte ser ut så på filmen! Från att inte alls kunnat sitta stilla med apporten i munnen så vinglar hon mest vid gripandet och efter avlämnandet nu. I inkallningen ska vi jobba med farten ända fram, nu gör hon oftast rävskutt sista biten, och träna inkommandet. Men hon är på G nu, lillpluttan! Jag kan faktiskt se oss starta en lydnadstävling framöver, och den tanken får det att pirra lyckligt i min mage!

Kommentarer

Postat av: julia

Publicerad 2011-04-21 10:05:12

Åh vad duktig hon är!! :)

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-04-21 11:41:38

Vad roligt att det går framåt:)!

Postat av: Alex

Publicerad 2011-04-21 11:56:22

Åå vad duktig hon är! :D

Postat av: vanessa

Publicerad 2011-04-21 21:42:25

blir så himla glad när jag ser det här! duktiga du och duktiga Sky.. <3

Postat av: Josefin

Publicerad 2011-04-21 22:59:58

Ser ju väldigt fint ut! Lovar att vi inte kan göra det bättre! :p

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela