takidasky

Jag och Sky!

Publicerad 2011-04-03 17:43:19 i Allmänt

Idag har varit en "jag och Sky"-dag. Vi började med att åka ner och titta på fotboll. Theo skulle spela match mot Växbo och undrade om jag inte ville komma och titta. Perfekt - för då fick jag både se Theo spela plus att jag kunde ta med Sky och miljöträna.

Det var bra mycket folk där, både barn och vuxna som skränade. Men Sky tog det hela med ro. Hon satt mest och betraktade allt med en intresserad min. Liiiite svårt blev det att sitta still när två barn började sparka boll tre meter ifrån oss...då ville hon bra gärna springa och ta bollen...men vi kunde till och med träna lite, platsliggning och fjärr.

Efter matchen så åkte vi ner till stan och gick ett halvt varv kring vågen. Hade tänkt gått hela, men det var så tråkigt för vi mötte inte en endaste människa eller hund. Änderna var dock m y c k e t  intressanta och det kom fram lite vallningsdrag när vi gick förbi dom. Istället bestämde jag mig för att gå in mot stan. Vi tog en runda genom centrum. Vi var dock ganska ensamma där med, men några människor och en hund mötte vi i alla fall.

Summa summarum så skötte hon sig riktigt fint, lillfisan. Blev lite "flaxigare" inne i stan, men där har vi ju aldrig varit heller tidigare. Nu ska vi försöka åka ner minst en gång i veckan och träna inne i stan, det blir lite annat när ljuden studsar mellan husen och förstärks.

Men det som slog mig när vi gick där, bara hon och jag, var, att Gud va enkel hon är?!?!?!
Inget drag i kopplet, fin kontakt, lyhörd....vi måste verkligen spendera mer tid bara hon och jag på tu man hand, för idag såg jag ju va duktig hon är, när inte dom andra är med. Då ska hon ju mest tävla och vara först, och ha koll på dom andra ifall dom hittar på nåt skoj...Jag är alldeles för dålig på att ge mina hundar egentid. Det ska det bli ändring på nu!

Nu blir det lite middag och sen ska jag plugga....



Sky - från lantnolla till citychick...;)

Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2011-04-03 22:37:44

Mina hundar kanske inte direkt har något egentid på flit utan det bara blir så ibland. Som vad som ska tränas. Azlan fungerar inte att ta med till fåren tex och Era får vara den enda som hänger på ibland när vi tränar agility eftersom han taggar för mycket på andra. Vi saknar dock vardagslydnads-egen-tid! ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela