takidasky

Kvällsagility...

Publicerad 2011-04-25 23:46:32 i Allmänt

Ikväll stack jag upp en sväng och gick kvällspromenaden på klubben. Varje kväll nu i snart en veckas tid då jag har varit upp på klubben så är det en 4-5 rådjur där, mitt på gräsmattan. Orädda som bara den. Förhoppningsvis förstår dom sitt eget bästa och hittar andra ställen nu när utesäsongen kommer igång på allvar...

Takida fick köra ett kort pass agility. En övning som Helena hade byggt upp på förmiddagen. (Jag orkade inte kliva upp....) Jag hade fått läxa av Helena vilka olika handlingalternativ jag skulle prova. Tänk vilken tur jag har med såna träningskompisar!! :D

Takida börjar ta jakko-svängar riktigt bra nu, jättekul! Som jag hade anat så var det ena handlingsalternativet bättre för våran del. Men lika viktigt om inte viktigare att träna på det andra ifall det skulle dyka upp en liknande sväng.

Hon känns riktigt bra nu Takida trots att hon inte har sitt vanliga tryck nu när hon löper, det där lilla extra. Hemma och inne ligger hon mest och sover och tar det lugnt. Lillpluttan, och så är det två veckor löp kvar....

Mr Jäger - som kommer flytta hem till brorsan om 3 veckor...


Ska bli så härligt att få sniffa på valp igen, och det finns ju inget goare än jämthundsvalpar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela