takidasky

Lydnadsträning på kvällskvisten

Publicerad 2011-04-29 21:36:09 i Allmänt

Ikväll gick jag och hundarna iväg till planen här bortanför och tränade lite lydnad. Jag är nöjd med väldigt mycket av dagens pass!!

Takida fick träna språngmarsch, dumrutan, ff, konskick och även att länka konskick och sändande till rutan där jag hade lagt leksak bakom. Det gick över förväntan, även fast vi fick bryta ett antal gånger för det kom pip, så hade vi även många gånger där hon var tyst och jobbade med rätt attityd! Det känns som om vi går framåt för varje pass vi gör nu, så nu måste jag sätta igång med lydnaden på allvar!

Tror jag ska titta ut nån tävling och bestämma mig för att då ska vi vara startklara, punkt slut. Men nu innan landslagsuttagningarna så får det bero..Men SEN ska jag ta tag i det!

Sky fick även hon träna lite. Vi tränade ff med fokus på svängar. Högersvängarna börjar kännas mer och mer okej nu. Vi tränade oxå läggande, inkallning, ställande och rutskick. Inkallningen gjorde vi bara en gång och på ett kort avstånd så hon inte skulle ladda igång för mycket. Rutskicken blev oxå få, för nu har hon börjat förstått vad jag vill att hon ska göra och då har farten ökat ordentligt. Efter helgen ska vi sätta igång ordentligt, men skönt att börja försiktigt så här så jag ser att hon inte reagerar eller börjar halta igen.

Meya fick göra en inkallning. Sen var hon nöjd och ville hellre gosa med mamma och pappa som kom förbi på cykel.

Inka fick oxå göra en inkallning. Först när hon försäkrat sig om att ALLT godis var uppätet kunde hon leka med bollen. Och som hon sprang! :D Runt runt, och så rakt mot mig så jag ska låtsas försöka ta bollen och sen runt igen. Hon är för härlig, ibland märks det inte alls att hon är 11 år...


Hur söt var hon inte?!


Trevlig fredagkväll!

Kommentarer

Postat av: Madelene Milton & Melker

Publicerad 2011-04-30 16:18:44

Visstär det härligt att komma igång igen efter den lååånga vintern! Så skönt att ha gräs under fötterna på planerna igen! =)

Postat av: Josefin

Publicerad 2011-04-30 22:41:30

Glömde du pappret??? Men Annika då! :p Hoppas att ni hinner träna på dem i helgen. Riktigt roliga var de. Gillar verkligen det "nya" sättet att dra armen. Man kan undra varför man inte gjort så tidigare? ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela