takidasky

Skön måndag!

Publicerad 2011-04-04 21:04:59 i Allmänt

Började dagen med att plugga. Och fortsatte dagen med att plugga. Tog lite pausar när Helena ringde. Tentan närmar sig med stora steg och jag börjar känna mig rätt stressad.

Men nog är nog, så på kvällssidan tog jag och hundarna en långpromenad genom byn. Jag har ju varit riktig dålig att träna gå fint i koppel med alla samtidigt men nu ska det bli ordning med det.

Målbild: Jag ska kunna ha alla 4 hundarnas koppel i min vänstra hand. De ska gå på vänster sida om mig och inte dra.

Och idag gick det riktigt bra. Visst får jag vara på Sky många gånger, för eftersom hon har fått minst koppelträning så är det ju hon som har svårast med det... Men även dom andra kan fela ibland. Egentligen går dom bra som dom gör, men det stämmer inte med min målbild så då får vi nöta på. Men idag hade vi en rätt behaglig promenad. Skönt, nu ska det bli ordning på det här. Känns som om vi är på god väg i alla fall. 

Åkte på prixan efteråt och passade på att fylla på belöningsförrådet...så nu har jag ingen ursäkt att inte köra igång med lydnaden på allvar...27 riksdaler för allt, ett fynd med andra ord.



Nu känns det verkligen att våren är på väg! Gräsmattan tittar fram på flera håll, vägarna börjar torka upp och Kanadagässen har återvänt! Snart är utesäsongen här!! :D   

Ä N T L I G E N!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela