takidasky

Lugna dagar....

Publicerad 2011-04-23 23:39:57 i Allmänt

Oj, nu har jag haft två riktigt lugna dagar...Idag har i alla fall varit lite mer aktiv än igår..men från och med imorgon måste det blir uppskärpning!!!

Idag har jag och Takida börjat träna sändande till kon. Efter mycket velande hit och dit angående kommando-ord så kom jag fram till att börja prova på det hon redan kan, "runt". Jag vill att hon rundar konen och tillbaka till mig. Detta är i alla fall plan A. Om den inte skulle fungera så får jag ändra strategi och gå in på plan B.  "Runt" för Takida är ju ihopkopplat med agility så jag visste ju redan innan att det skulle komma ljud. Och det gjorde det...;) Jag bröt varje gång och tog en liten paus innan vi försökte igen, och peppar peppar så känns det som om det börjar gå hem mer och mer att Takida förstår att det är ljuden som är fel. Vi kunde göra många fina tysta skick idag oxå!! :D

Samtidigt tycker Takida att det är jobbigt, det märker jag på henne, och då gör det ont i mitt matte-hjärta...:( Men samtidigt så vill jag ju kunna köra lydnad och få dom poäng vårt utförande förtjänar, och då går det ju inte med ljud och alla neddrag det ger..och det ser ju inte ut som om dom kommer ändra reglerna någon gång snart så...

Jag tror att ju mer Takida förstår så kommer hon oxå sluta tycka det är jobbigt. Hon vill ju prestera och göra sitt bästa, nu ska hon bara lära sig göra det tyst...;)

Sky ligger i ofrivillig vila just nu...:( I förrgår kväll var hon halt på höger fram. Hon haltade mer när hon legat en stund, när hon rört på sig ett tag så var det nästan borta. Idag så haltar hon litelite när hon legat, och sen nästan ingenting. Skönt att det går åt rätt håll! Riktigt tråkigt är det ju för att det var ju nu på lovet som vi skulle träna jättejättemycket!!! Men huvudsaken hon blir bra igen! Det värsta är ju att försöka hålla henne stilla och lugn, DET mina vänner är inte det lättaste...:P

Takida däremot verkar ha återhämtat sig från sina kräkningar, så imorgon blir det förhoppningsvis vallning hos Sussie! LÄNGTAS!

Imorgon ska jag även städa bilen, den ska förhoppningsvis iväg och bli lite pimpad  till veckan fick jag just veta...;) Mer om det senare när/om det blir av...

Såna här fina presenter får jag så gott som varje dag nu av Tea...har en snäll katta, ja....;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela