takidasky

Back on track!

Publicerad 2011-08-06 18:10:19 i Allmänt

Igår så kunde jag äntligen rycka upp mig från de senaste dagarnas totala deppighet och åkte iväg och tränade agility med Helena och grabbarna. Vi tog ett morgonpass för att undvika den värsta värmen. Vi tränade på samma övning som Helena hade gjort nån dag innan, riktigt rolig var den!

Takida gick jättefint när jag skötte mig men det absolut roligaste var att märka att mitt tänk börjar utvecklas och bli annorlunda, så efter vi kört övningen som den varit på kursen så ändrade vi lite i handlingen och kom fram till bättre svängar och linjer. Tjohoo!! Det var riktigt roligt så vi bestämde att vi även skulle köra ett pass på kvällen om regnet uteblev.

Så vid 18-tiden var det dags igen, denna gång körde vi en del av en bana från Dania Cup med ett eget slut på ca 15 hinder. Jag fick problem med linjen och rörelsen till en början i starten, så fort jag flyttade lite och tänkte hur jag backade så blev det bättre. Banan var skitkul, man var tvungen att springa och vara offensiv hela tiden. Problemet är att jag litar för dåligt på Takida ibland, stannar kvar lite för länge och vips så blir man sen till nästa byte. Riktigt rolig träning i gott sällskap! Det vill jag ha mer av!! hela augusti är ju så gott som tävlingsfri så nu jäklar ska jag och Helena komma igång med våra träningar igen! Att få och ge konstruktiv kritik och nån som pressar en, det är ju precis det man behöver för att växa!!

Men hua va tomt det var att inte ha med Sky....usch!!! Men på onsdag tar vi stygnen så snart så kan hon vara tillbaka på banan...jag längtar!!!!


Min pärla!

Foto från www.hundbiten.net


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela