takidasky

-

Publicerad 2011-08-26 22:10:47 i Allmänt

Jag vill inte skriva det här inlägget..jag vill inte, jag vill inte, jag vill bara inte! För varje gång jag säger det så blir det mer verkligt.

Skys provsvar kom idag. Och med det många tårar.

Det var cancer.

Elakartad.

Med spridningsrisk.

Det positiva är att vi tog bort knölen i ett tidigt skede och den togs bort med bra marginal så förhoppningsvis kom alla dumma cancerceller med. Det jag kan göra är att hålla koll, framför allt där den satt ifall det dyker upp fler knölar. Om en månad ska vi in på återbesök så att veterinären får känna igenom henne ordentligt.

Idag är det totalt becksvart. Jag har gråtit i princip hela dan. Min ljusglimt är Sky, som är helt oberörd av kaoset i mig. Hon hoppar runt och leker livets glada dagar. Totalt obekymrad. Snart, mycket snart ska jag försöka ta efter henne och försöka att inte oroa mig så mycket.

Det här kan ju gå riktigt bra oxå. Vi kan ha fått bort all cancer.

Nu ska jag försöka packa och komma i säng. Jag och Sky ska ju åka och tävla imorgon. Ska bli skönt att få lite ensamtid med henne. Jag hoppas bara att jag kan hålla ihop imorgon och va laddad. Framför allt ska vi ha kul på banorna i Hudik imorgon, jag och min skrutta...

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2011-08-26 22:22:47

Usch vad tråkigt att det var den hemska cancern! KRAM!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela