takidasky

Mellandagar...

Publicerad 2011-12-27 13:14:41 i Allmänt

Julen kom och gick lika snabbt som vanligt. Hade en mysig dag/kväll med familjen hemma i Röste.

Tänkte göra ett ihopsatt julkort i år men gav upp då hundarna såg ut som om deras sista stund var kommen...

Sky


Inka


Takida


Meya, som mest såg galen ut...


Så istället gjorde jag det här julkortet:


Lite finare och gladare på det...;)

Natten till annandagen drog stormen Dagmar in. Jag var väl vaken halva natten. Jisses vilket liv det var. Morgonen efter kunde jag konstatera att jag hade klarat mig riktigt bra utan skador. Och att jag hade elen i behåll. Hela Röste var i princip nersläckt och lite här och var så hade träd ramlat över vägar och hus. Inatt kom det ett blåsväder till, men inte på långa vägar så kraftfullt som natten tidigare.

Syrran med familj fick sova hos mamma och pappa eftersom dom fortfarande inte fått tillbaka elen igår kväll.

Lydnadsträningen har gått segt dom här dagarna. Det har varit så halt så det har varit omöjligt att träna ordentligt utomhus så det har mest blivit detaljträning inne. Skys tassar har ju oxå ställt till det lite då hon sprack sönder på flera ställen tidigare. Har provat flera olika salvor men nu har jag hittat det som verkligen hjälper. Och det har stått på mitt köksbord hela tiden.. min Aloe vera-blomma. Så nu är det mycket bättre så vi får se om vi tar och tränar lite agility i em/kväll. Först ska vi ta en tur till skogen och se över förödelsen där.

All snö är i princip borta. Lite trist eftersom det blir mörkare men så länge temperaturen är som den är, och jag spar el så klagar jag inte. Däremot så blir det ju jäkligt trist med all halka och is. Men ett pris jag är villig att betala... jag har ju köpt broddar så nu är det lugnt på promenaderna oxå :).

Nä, nu kallar skogen!

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-12-28 13:37:53

Sötaste julhundarna!!

Postat av: Jeanette, Sly & Maya

Publicerad 2011-12-28 18:50:19

Skönt att julen var bra och att strömmen finns kvar trots Dagmars framfart. Önskar dig & dina pärlor till hundar en HÄRLIG fortsättning :-) Kram från oss

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela