takidasky

Sköna helg välkommen!

Publicerad 2011-12-03 15:01:31 i Allmänt

Åh va jag har längtat efter denna helg!!! Har massor att göra och har hunnit pricka av några saker från listan i alla fall. Nu återstår resten av eftermiddagen/kvällen av jobb, städning, tvättning och röjning av hemmet.

Igår efter jobbet så åkte jag och Helena till Hertsjö och tränade. Så kul att vi har kommit igång med träningarna igen!!! Gårdagens övning kändes lättare än förra men ack va vi bedrog oss. Den här var mycket klurigare att få till och att tajma rätt.

Det är svårt att veta alla gånger vilka passager jag måste "peka och sticka" och i vilka jag måste stanna kvar i en stund för att få den bästa vägen. Oftast vill jag bara springa på en gång så att jag har en chans att hinna...;)

Takida gick bra, när jag inte muppade mig... jag älskar känslan i magen när jag efter ett blindbyte ska "kasta" över henne över hindret och jag ser på henne att hon vet precis vad det är jag menar. <3 Lycka!

Skyan hade svårare med den här banan, i brist på rutin och samkördhet, men hon gick stundtals riktigt bra och börjar få lättare och lättare att svänga tight. Lika där så känns det så härligt i magen när jag ser på henne att hon förstår det jag visar och särskilt dom där "kasta över" svängarna gillas av Sky. <3 Det känns som mycket börjar lossna nu med mig och Sky och att vi så smått börjar hitta varann. Jag är så glad att vi har den här vintern att träna ihop oss och utvecklas tillsammans innan det är dags för agilitysäsongen 2012! Igår överraskade Sky med att istället för att fullfölja hoppet dit farten förde henne så läste hon min felaktiga handling och svängde åt "fel" håll. Good dog - shame about the handler!

Idag tog vi lite sovmorgon innan vi stack till skogs för en rejäl långpromenad. Det var så skönt i skogen där det var vindstilla och det var lagom kallt och friskt!

Imorgon får vi främmande under förmiddagen innan vi drar upp till Vallsta för antagligen det sista vallpasset för i år. Ska bli riktigt kul!

Nä, nu ska jag skynda mig ut till bilen och städa den innan det blir mörkt! Så kan jag bocka av ännu en punkt på listan, skönt!


blir lika full i skratt när jag ser det här kortet....hur hon såg ut skruttan.... :D

Kommentarer

Postat av: Vicky

Publicerad 2011-12-06 18:28:34

Tack för klövar och blod :-) Ses på kursen! Ska bli jätte roligt! Kraam

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela