takidasky

Folksam Cup finalen!

Publicerad 2011-02-19 21:17:04 i Allmänt

Första helgen i februari styrde vi kosan ner till Vara och Folksam Cup finalen. Vi var riktigt många Bollnäs-ekipage där men tyvärr blev det lite stolpe ut för oss allihopa… För mig och Takida blev det definitivt stolpe ut…I första loppet gick hon bra, dock lite långsammare än hon brukar, speciellt tunnlarna upplevde jag tog längre tid än de brukar.. I mitten av banan väntade ett threddle. På träning är det det enda som inte har funkat på sistone. Det har varit svårt att få henne att lyssna riktigt där. Att jag var spänd över det resulterade naturligtvis i att jag inte lät henne jobba klart på första hindret så där blev det en rivning, samt att slutet fick lite vidare svängar. Vi placerade oss på en 13:e plats med den 5:an, de tolv andra var nollor. Inför agilityloppet så hade jag gett upp tanken att vi skulle kunna ta oss till final, iom att det var de 10 bästa som gick vidare. Med den inställningen så höll jag inte i henne som jag borde, hon hoppade kontaktfältet på A-hindret och tog en oxer baklänges…resten av loppet följdes av tabbe efter tabbe då jag helt tappade fokus. Förhoppningsvis så tar jag med mig den här erfarenheten och gör något bra av den, för så usel vill jag inte vara igen. Ett nytt lopp är ett nytt lopp – inte en förlängning på tidigare misstag som det blev nu…Min duktiga tjej förtjänar bättre än så!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela