takidasky

Back to work....

Publicerad 2011-01-31 19:39:51 i Allmänt

Helgerna går så fort! Ändå känns det mer än lyxigt att numera ha 4-dagars arbetsvecka, även fast det innebär att jag ska plugga en dag.

Idag har jag lärt mig följande ord och uttryck och vad de innebär:

signifier
signified
iconic signs
symbolic signs
indexial signs
paradigm
paradigmatic
arbitrariness
displacement
duality of patterning
productivity
reflexivity
cultural transmission
descriptive - prescriptive
phonetics
phonology
morphology
syntax
semantics
pragmatics

Lingvistik - kommer det nånsin kännas roligt?

Lördagens agilitypass gick iaf bra. Vi körde både stor- och småhundarna. Takida gick fint, jag och Helena lyckades trissa igång henne för att få henne mer "tävlingslik". Hon är helt underbar att köra nu, Takida <3. Hoppas formen och känslan håller i sig! Sky hade det lite jobbigare. Hon förstod inte alls slalom utan bågar, hmm, bara inte det här med bågarna sätter sig som ett mönster hos henne. men jag tror att jag får göra så, att börja med bågar vid varje pass men snabbt plocka bort dom. Threddles gick däremot bra, även på largehöjd. Nu såg hon hindret och bommen vid andra hindret. Duktig tjej! <3

Annars har helgen ägnats åt skogspromenader med dogsen. I söndags var jag och dom svartvita upp till Kerstin och hälsade på en sväng. Hundarna fick busa av sig med varann och sen vallade vi lite. Sky var jätteduktig, hon går verkligen framåt för varje gång vi träffar fåren nu. Det ska bli så kul när sommaren kommer och vi kan sätta igång med vallningen på allvar! Takida tränade delning. Även där går det framåt och jag tror att delningen kommer bli riktigt bra när det är klart och Takida känner sig bekväm med "att släppa" en del av flocken under själva fråndrivningen.

Idag blev vi hemma från måndagsgruppens träning :( Jag mår inte alls bra, nåt skit i kroppen...hoppas det går över...ska lägga mig i tid ikväll och hoppas att jag kan sova bort det...

Kommentarer

Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Publicerad 2011-02-12 22:49:12

TACK gulliga du:) Hoppas att du mår bättre & att ni har flyt i träningen. Ha en bra fortsättning på helgen! Kram från oss

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela