takidasky

Dag 2 Skutskär

Publicerad 2011-07-08 19:01:22 i Allmänt

Idag skötte jag mig lite bättre, och med oss hem fick vi en andraplats i ho3 och en SM-pinne. Och om jag inte varit så dålig så tror jag vi hade kunnat komma hem med ett championat oxå....men nu var jag ju dålig och ställde till med en vägran på näst sista hindret....grrrrrr....

Ag3 var dagens första lopp och jag var bra mycket mer taggad än igår, och lite nervös i magen oxå. Loppet gick jättefint hela vägen men på näst sista hindret hamnar jag lite för långt efter så jag blir rädd att hon inte ska läsa mitt bakombyte, säger hennes namn några gånger och duktiga hunden viker från hindret. Jag blev rejält sur på mig själv, och det har inte släppt än kan jag lova. F-n att jag skulle förstöra ett så fint lopp!!! Vi hade tiden 32.21 och vinnaren hade 31.63 och när jag klockar vägringen så tar den ca 1,4 sekunder så ja....jag är fortfarande arg på mig själv...

När jag gått av Takida och kommer tillbaka i godan ro så är det banvandring för klass 1 men jag hinner in och gå nästan hela. Förstår inte, jag har haft så dålig koll båda dagarna i Skutskär....

Ho1 blir alltså dagens andra lopp. Banan kändes jätterolig och Sky börjar fint, tar slalom på första försöket men efter platten får hon en jäääättestor sväng som jag lyckas rädda upp men på bekostnad av att jag helt tappar bort vilket håll jag har nästa hinder så jag skickar förstås henne på fel sida, får ta tillbaka henne och vi får en vägran. Resten av loppet flyter på bra, hon tar däcket utan problem men får en rivning med sig. trots allt strul så var hon bara 4 sek efter vinnaren så det var kul att se.

Sista loppet för dagen var ho3 och vi går in och sätter en bra nolla. Lite vida svängar här och var, men jag hade svårt att vara med och visa men det räckte till en delad andraplats med Stina/Vincent och slagen av suveräna Nick/Malin så det kändes helt superokej. Och äntligen en till SM-pinne!!!!

Jag stannade inte kvar på prisutdelningen utan åkte hem istället. Malin var snäll och tog pris till mig. Så nu har jag ätit och känner att jag börjar däcka totalt här i soffan...Ska skynda mig åka iväg med hundarna för ikväll blir det en tidig kväll, måste åka hemifrån kl 6 imorgon....

Då ska jag baske mig inte göra en sån där tabbe.....och så hoppas jag att Skyan får visa vad hon går för!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela