takidasky

Dag 3-4 Skutskär

Publicerad 2011-07-11 09:49:01 i Allmänt

Dag 3 bjöd på en härlig andraplats i hoppklass igen med Takida. Hon gick riktigt bra och jag skötte mig hyfsat oxå..;) Återigen var vi såååå nära att ta sista certet i agilityklassen men hon lämnade gungan liiiite för tidigt...slarvigt av mig att inte ta i lite extra på mitt trampa där...skitslarvigt!

Sky diskade sig i sitt lopp, en tunnel låg mycket lockande bakom ett hopphinder där man skulle svänga höger. Jag anade redan på banvandringen att det skulle kunna bli så för även om den låg med sidan mot en så var öppningen ganska så rakt fram från hoppet. Hon gjorde raketrampen på gungan men verkade inte ha blivit nå skraj när vi tog om den.

Dag 4 var en riktigt skitdag! Usch och fy va dålig vi var. En kombination av magont, trötta och att varken jag eller Takida fungerar särskilt bra i värmen och nu var det fjärde dagen på raken...Bra att träna på, helt klart, att prestera fast man helst vill krypa under en sten, men igår gick musten ur mig... Takidas lopp hade helt klart fina partier men mycket som var dåligt från min sida oxå plus att hon stack från balansen in i en tunnel, inte okej i klass 3....Sky visade att vi måste ha en ny startprocedur. I hennes lopp var det hopp - tunnel i starten och där hon låg så tittade hon bara på tunnelingången så hon sprang förbi hopphindret och in i tunneln - två gånger!

Igår kväll var jag och Sky upp på klubben och tränade lite på kvällen, bla en ny sittande start...även lite grundträning hann vi med, och fy katten va roligt det var att få träna igen!! När det blir tävlingar så ofta som det blivit sista veckorna blir det ju inte så mycket agilityträning...Hon var riktigt duktig och verkade köpa den nya starten riktigt fint!

Nu tisdag och onsdag ska jag och Takida gå kurs för Silas Boogk, spännande!

Kommentarer

Postat av: Smsa Låna

Publicerad 2011-07-19 20:26:10

Bra sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :D.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela