takidasky

Kursen för Silas Boogk!

Publicerad 2011-07-18 18:12:58 i Allmänt

Bildkälla: http://www.moraviaopen.cz/en/a2010/


Silas Boogk - Den bästa jag har gått agilitykurs för, helt klart!

Jag är så otroligt glad att jag vågade ta chansen och skicka in intresseanmälan för handplockningen till den här kursen! Och ännu gladare är jag att jag och Takida kom med! För jäklar i mig vilken rolig agility jag har fått köra dessa två dagar. Jag ville aldrig att det skulle ta slut, även fast det gjorde ont så gott som överallt efter de här två dagarna...men jag kan ha tio gånger mer ont bara jag får gå kurs för Silas igen!

Första dan var jag riktigt nervös, det blir jag ju alltid när det är nya personer man ska gå med och jag visste ju inte riktigt vad jag hade att vänta mig, förutom att det skulle bli springa av... Var oxå riktigt nervös eftersom jag knappt har gjort några blindbyten i mitt agilityliv...haha...ja inte precis som jag har gjort några i mitt ickeagilityliv heller preces...

Silas började med att bygga upp en 34 hindersbana, varav de sista 14 inte hade några nummerskyltar... 34 hinder! Sen fick vi alla banvandra och därefter fick vi alla en chans att tävlingsmässigt köra en gång. Och gud va dåligt det gick...jag var så nervös och mindes inte banan...pinsamt! Men sen laddade jag om, och tänkte att nu när vi börjar köra i grupperna så kommer vi ju dela upp banan och då kommer det gå lättare...men tji fick jag. Efter en genomgång av banan av Silas så fick vi köra hela banan igen, eller typ så långt vi kom och så jobbade vi vidare därifrån.

När första dagen var till ända så var jag helt slut, och Takida med. Men fruktansvärt taggade på morgondagen!! Andra dagen avslutade vi med en 37 hindersbana. No mercy här inte...! Och inte ville jag ha nån heller!

Alla banor vi kört har varit så utmanande. Det har varit full fart hela tiden, tvekar du det minsta vart du ska så är du för sen till nästa hinder. To slow- again! Underbar känsla när man satte det!

Jag har lärt mig massor massor massor, som det är så svårt att förmedla så här med ett tangentbord. Klart är att om jag slutar mesa och istället ger mig f a n  på att hinna, får in blindbyten i kroppen, så kommer jag och Takida kunna kapa våra tider rätt mycket. hon svarade så fint på handlingen. Bästa lilla hund!

Mitt enda misstag var att jag var för sen till lunchen båda dagarna så jag hann aldrig få en plats vid Silas bord, jag som hade massor av frågor...:( För när han var ute på plan så var det full fokus på just det ekipaget, ett efter ett.. men lite hann jag med att fråga som tur var!

Och när vi ändå pratar om lunch, OH MY GOD! Jag har äntligen äntligen fått smaka på Gudruns mat!! Och det var värt all väntan kan jag lova!! Jag har fått äta så himla god mat!! Den där kokboken ska jag bara ha när den blir klar!!!

När kursen var slut så hade både jag och Takida lite men....jag hade sån träningsvärk så jag fick hjälpa till med armarna att lyfta benen när jag skulle koppla och gasa på vägen hem. Och goaste Takida hade sprungit så mycket att hon skavt bort lite av trampdynan på två ställen bak. Inte så att det börjat blöda eller så, men att det skulle bli ömt...

Jag är helt lyrisk när jag tänker tillbaka på kursen! Helt klart det absolut bästa jag varit på! Jag tror den var helt perfekt rätt i tiden för mig, jag ville verkligen komma vidare med handlingen med Takida nu.

Shit, jag är så jäkla nöjd och glad att jag fick gå den här kursen! Sååå jäkla nöjd och glad!

Har sagt det men säger det igen - Helt klart det bästa jag varit på!



Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-07-19 16:00:45

Åh, vad kul att kursen var så himla bra... är inte alls avundsjuk...nej inte alls..!



Kokboken låter ju kanoners, ska nog inhandlas här med så kanske det blir lite ordning på det Tangfeltska köket..., för det räcker väl att man köper boken... eller har man sån tur att Gudrun ingår också..??

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela