takidasky

Livskvalité!

Publicerad 2011-07-23 01:26:21 i Allmänt

Igår packade jag in mina 4 tjejer och styrde kosan till Kerstin i Arbrå! Tyvärr var Jossan sjuk så hon kom inte men Sussie var där med lille William så nu fick jag äntligen se det lilla underverket!!

Jag var ju som vanligt lite sen så Kerstin och Sussie var redan ute på täkten och vallade och jag körde ett pass med Takida som gick rent ut sagt skit...Hon lyssnade inte utan körde sitt eget race och jag var fruktansvärt dålig när jag skulle fösa och träna korta flanker, så andra passet körde jag ett hämt och sen fick Sussie ta över och köra fösning och korta höger och vänster, och då gick hon riktigt bra! Tack Sussie!

Sky fick oxå köra, och hon skötte sig riktigt fint lilltjejen! Vi började inne i fållan innan vi gick ut. Vill särskilt påpeka att vi körde UTAN lina....;D

Hon börjar hitta balansen nu, och det känns så otroligt roligt!! Hon vill fortfarande sticka upp på vänster sida ibland men nu är hon rätt lätt att trycka tillbaka. Jag har klippt ihop en film som kommer!!

Efter det gick vi in och gjorde iordning maten, grillad kyckling inlindade i bacon, lamm (till Kerstin och Sussie) och sallad, vitlöks-fetaoströra och potatissallad. MUMS!!!!

När vi hade ätit klart gick vi ut och körde ett pass vallning till, Sky fick gå i lina och fösa ute på stora täkten och det gick helt okej. Det är jag som är för dålig på att styra upp...måste verkligen bättra mig!!

När vi kom in igen var klockan nästan nio och då var det dags att korka upp det röda bubblet!! Kerstin hade ett supergott rött bubbelvin. Och om jag säger det så måste det vara riktigt gott, för jag tycker ju inte om rödvin egentligen...;)

Jag och Kerstin satt ute på hennes bro, drack vin och bubblade på om livet medan hundarna sprang runt och lekte med varandra. Även Inka fick med hjälp av långlina vara med och leka lite..precis som jag misstänkte blev hon riktigt kär i Cap...;) När mörkret började falla flyttade vi in och drack några rosa pantern, riktigt goda, och fortsatte surra på fram till klockan var över två innan vi hoppade i säng. Vi sov till över 10 i morse och åt en härlig frukost bestående av smoothies, te och smörgåsar! Hundarna var riktigt sega allihopa och låg och sov runtomkring oss.

Tanken var att vi skulle valla även idag men vi surrade på till långt in på eftermiddagen och då var det dags för mig att bege mig hemåt...hundarna var rätt så trötta så dom var nog rätt nöjda med att bara vara dom oxå..

Hundarna har gått jättebra ihop alla 6 st, och jag är så glad att vi kunde komma allihopa, det är inte så många ställen som välkomnar en med så öppna armar när man kommer släpandes på 4 stora hundar...;)

Jag är så glad att jag genom vallningen har hittat så fina människor som kerstin, Sussie och Jossan!

Gårdagen var livskvalité när den är som bäst!

Kerstin - the grillmaster..


Hela gänget...


buselibus...




Cap och hans kingdom...


mina gotjejer..


Sen vi kom hem har alla hundarna legat och sovit hela kvällen...det tar visst på krafterna och vara på sleep-overs...;)

Kommentarer

Postat av: Kerstin

Publicerad 2011-07-25 08:11:24

Postat av: Kerstin

Publicerad 2011-07-25 08:20:55

Tack desamma, Annika <3

Jag är oxå så himla glad att jag träffat er och där genom fått tre helt underbara vänner :)

Detta kan vi göra om när du vill. D var så skoj att du ville stanna över och att du och din "flock" trivdes så bra :)

Välkommen åter fina du! Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela