takidasky

Lost dogs and lonely hearts..

Publicerad 2011-07-26 00:31:05 i Allmänt

Eller som den heter på svenska:

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar



Den handlar om Rachel som får ärva sin mosters tillgångar - ett hus på landet och ett hem för övergivna hundar. Lite recensioner:

"En ny Bridget Jones, men med hundar istället för vitt vin"
Stylist

"Även en allergiker finner sig ohjälpligt förälskad. Så ska en romantisk berättelse vara" Dagens nyheter


Fick den av mamma idag, så nu ska jag hoppa i säng och börja läsa den. Hinner lixom aldrig med att läsa nu för tiden tycker jag. Och jag som brukade plöja 3-4 böcker i veckan... 

Annars har dagen varit lugn, började med att försova mig rejält, kastade mig iväg på möte med agilitysektorn på klubben. Jag och Helena stannade kvar lite extra och gick igenom vad vi har för priser kvar till den stora agilitytävlingen i oktober.

Efter det åkte jag ner på färgtema (plockade upp Åse på vägen) och köpte färg till vedboden. Dom hade ju utförsäljning och halva priset så då måste man ju bara passa på, det blir ju dyrt ändå. Vi blev väl på färgtema i nästan en timme medan vi försökte tyda den bortnötta etiketten på den enda färgburken jag hade kvar sen vi målade huset... Jag var helt säker på att färgnumret jag skulle ha var SK47, jag har till och med ringt till han jag fick färgnumret av för fem år sen...men det stämde inte med det färgprov jag hade med...efter mycket tydande så chansade vi på att det stod TL29 och det stämde!! Så nu har jag 10 liter av rätt färg och allt jag behöver nu är lite finare väder så att jag kan måla...Jag fick även med en bok av försäljaren "Husets renoveringsbok" hette den. I den kan man visst skriva upp alla viktiga saker, som till exempel just färgnumret på färgen man målar sitt hus med...;) Men varken jag eller Åse tyckte det var särskilt jobbigt att vara där så länge, han var lixom väldigt trevlig att se på försäljaren...hehe...;)

När vi skulle hem hamnade vi i världens bilkö då alla från Söderhamn visst oxå skulle ner på Grillnatta...Vi stannade till hos mamma en sväng, åt middag och efterrätt innan vi åkte hemåt.

Väl hemma så stoppade jag in hundarna i bilen och drog upp på klubben och gick. Mitt under promenaden kom världens skur...Som tur var hann jag träna lite agility med Sky och Takida innan vi gick.

Idag låg fokus på lättheter. Vi tränade slalom och sen dra på raksträckor med mig på olika avstånd. Det är ju alltid roligt att träna hund, men ibland så är det extra kul och det var det ikväll. Att få se mina underbara tjejer dra på järnet och sen vara så otroligt nöjda med sig själv...ja, då blir man varm ända in i hjärtat!


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela