takidasky

Tisdag = trist!

Publicerad 2011-07-05 16:54:31 i Allmänt

Det blir ingen tävling ikväll....magen lever sitt eget liv och jag börjar allvarligt fundera om det är något jag inte tål...:(

Så jag och hundarna får hitta på nåt härhemma istället. jag och Takida har påbörjat vittringsträningen idag. Fördelen med att ha en dåligt klippt gräsmatta är att man kan gömma pinnarna rätt bra och få henne att slå på nosen. Nu har vi backat tillbaka till att leta efter en pinne bara. Tänker köra så för det hände alltför ofta att hon inte slog på nosen tidigare. Så nu provar vi den här metoden och hoppas att det ger ett bättre resultat. Hon var i alla fall jätteduktig när hon väl förstod vad jag ville. Mest nöjd var hon nog över att det bara var hon och jag som gjorde nåt...;)

Nu har jag i alla fall hittat ett boende inför Silas-kursen. Ett B&B två mil söder om Örebro. Alltid något...

Något riktigt göruselt är i alla fall att SBK kansliet har semesterstängt hela juli månad. Hur tänkte dom då? Det finns alltså ingen att få tag på när man behöver ställa frågor....så himla dåligt! Jag hoppas verkligen att det går igenom att agilityn ska få ett eget förbund eller liknande!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela