takidasky

Duktiga Skruttan!

Publicerad 2011-06-25 13:53:57 i Allmänt

Så var debuten avklarad för mig och Sky…Och hon var så duktig lillskruttan! Det som blev fel beror helt enkelt på för lite träning, och det är ju enbart mitt ”fel”.

 I första loppet chansade jag och sprang förbi däcket innan hon kom fram. Det resulterade i att hon hoppade genom ramen så vi fick ta om. Däcket är ett hinder som sitter ca 9/10 gånger på träning, men då har jag plockat ut det mer och inte kört det i en lång raksträcka. Bättre träning helt enkelt…

 Sen kom då slalom. Som hon har tagit de allra flesta gångerna på slutet i träningen. Men nu lång en tunnel efter och lockade plus att Sky nog upplever det som ett ganska onödigt hinder eftersom det går för långsamt…Eftersom hon stack in i tunneln efter hon gått ur slalom så blev vi diskade. Vi körde vidare och vi fick en rivning på ett bakombyte, som vi inte heller tränat särskilt mycket, helt förståeligt.

När vi kom i mål så såg Sky ganska förvånad ut, typ ”vad händer nu?” Kom på att jag inte tränat riktiga målgångar med henne så det är klart hon blev snopen…;)

 

I andra loppet så gick hon jättebra fram till slalom, samma sak igen, hon bromsade upp och tog ingången fint men sen missade hon en pinne mitt i. Jag stannar upp för att ta tillbaka henne, och nästa sekund sitter jag på rumpan. Det var h a l t….;)

 Så nu har jag gjort min första vurpa med Skyan på plan också…;) Det bjuder jag på….;)

 Så i andra loppet kom vi i mål med en femma, pga strulningar i slalomet två vändor. Resten tycker jag hon gjorde mycket bra, hon lyfte på benen, tog mitt ut-kommando och drog bla själv på hopp och sen tunnel medan jag blindbytte.

 Summa summarum så behöver vi träna mer kontaktfält, däck, slalom i fart och bakombyten.

Min egen insats är jag faktiskt nöjd med. Jag mesade inte alltför mycket med Sky som jag har lätt för att göra och jag var inte alls nervös. Snarare nyfiken på hur hon skulle reagera på hela arrangemanget. Vi har ju knappt tränat med andra förutom Helena och hennes hundar och nu var det publik, en domare, tidtagare, speaker mm. Sky tog allt med bravur! Hon var lugn och fin innan vi skulle köra och bara betraktade allt runtomkring.

 Hon är så jäkla duktig! Jag är så himla glad i denna hund! <3

Hon har inte alls fått den träning jag hade tänkt mig, så i nuläget förtjänar jag inte hur duktig hon ändå är! MEN det kommer bli bra det här…! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela