takidasky

Ljusare tider!

Publicerad 2011-03-30 21:07:18 i Allmänt

Visst, jag är så less man kan bli på snön som aldrig verkar försvinna, MEN jäklar va härligt det är med sommartid! Ikväll var jag och pappa ute och gick i skogen, känns nästan overkligt härligt att solen tittar in mellan trädstammarna även fast klockan närmar sig sju på kvällen! Hundarna var överlyckliga, men lyckligast var nog Inka som slapp ifrån kopplet en stund och fick springa lös hon med! Det finns nog ingen som kan se lyckligare ut än hon såna stunder!

När jag kom hem så käkade jag lite och insåg att det fortfarande var ljust. Så jag tog med Sky ut och tränade lite lydnad nere på vändplan. Hon börjar bli riktigt duktig nu, lillpluttan! Vi påbörjade språngmarsch och tränade ff. Vi har ju inte gjort det tidigare på några ytor, utan hållt till inne i vardagsrummet. Och från att ha varit ganska svävande i det så var det istället stundtals gånger hon trängde lite istället. Roligast av allt var att jag märkte att hon blev irriterad på mig när vi stötte i varann....så typiskt Sky...;)

Vi avslutade med att länka ett kort ff, läggande under gång, inkallning och ställande under gång. Det märks att vi bara har tränat lite och kort, för nog hade hon lite belöningsförväntan mellan varven, men fann sig hyfsat snabbt ändå. Tänk, för bara några månader sen hade jag inte trott att det skulle vara möjligt att vi skulle kunna länka moment till och med. Det har verkligen hänt saker sen hon löpte!!

Takida fick oxå träna lite. Vi körde ett kort ff, med stegförflyttningar och vändningar på stället. Körde igenom hela gå runt rutan. Hon börjar kännas säkrare där. Vi avslutade med apportering. Det kom nåt pip så då bröt jag på en gång, när vi körde igen var hon tyst. Kanske poletten börjar ramla ner nu? Jag hoppas det.

Minns ni min lilla pitbull? ;D

Nog har det hänt saker alltid.....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela