takidasky

Röntgen...

Publicerad 2011-03-28 13:11:53 i Allmänt

Idag var jag iväg och röntgade Sky´s höfter och armbågar. Lilla tjejen var jätteduktig! Hon tyckte att det var lite obehagligt att vara där men tog undersökningar och spruta riktigt bra. Hon kämpade emot rätt mycket för att inte "somna", satt in i det allra sista och vinglade. Vaknade riktigt snabbt och var alert, men sen när vi kom hem då visade det sig hur trött hon faktiskt var. Hon satt och somnade, och vaknade till när hon tappade huvudet, så jag la upp henne i soffan och där somnade hon på stört.



Veterinären tyckte att hon var en spänstig liten hund, det sa han när hon "sov" så det är inte illa att till och med då ser hon spänstig ut lillfisan..;)

Här kommer en bild på höfterna...jag blev lite besviken..;) Sky´s skelett ÄR gjort av ben...jag trodde det skulle vara gjort av titan eller stål...;D



Enligt veterinären såg bilderna bra ut, själv kan jag ju inte avgöra sånt utan hoppas han har rätt. Skönt att ha det överstökat och att besöket gick bra! Nu väntas lunch; kalkonkött med sallad, rödlök och fetaost. Mums!!
Sen måste jag börja råplugga, wiiiii, tentan närmar sig....

Oj, glömde ju berätta hur underbara dom är på Bollnäs Veterinärpraktik. Fick med mig en varsin STOR godispåse till hundarna. Inka fick light ;D, jag hade just berättat att hon var lite väl rund just nu....Men vill verkligen trycka på vilka härliga människor som jobbar där. Varje gång jag har varit där och miljötränat så har dom släppt det dom haft för händerna för att hjälpa till. Man blir himla glad av ett sånt bemötande!!!

Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2011-03-29 23:53:07

Ser riktigt fina ut! Inget mellanrum i de skålarna! Kan inte tänka mig att det skulle bli dåligt. Fast jag är ju ingen veterinär! ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela