takidasky

Tur eller skicklighet?

Publicerad 2011-03-19 00:15:29 i Allmänt

Jag blir så less...oroligt less. Idag efter skogspromenaden upptäckte jag att Sky hade gjort illa sig....IGEN! Ett litet fult sår alldeles vid ögat. Tror att det är tredje eller fjärde gången under hennes korta livstid som hon har gjort illa sig alldeles intill ögat.

Hon har ju inget förstånd att vara försiktig med sig!!

Springa fort fort fort är det enda lilla damen har i huvudet. Nu börjar jag undra om hennes skador är tur eller skicklighet? Eller kommer jag ha en enögd hund innan det är färdigt? En tröst är att dagens sår helt klart är det minsta hittills så om man ska tänka positivt så går det ju åt rätt håll så att säga...;)



Igår var jag och Helena ute och gick tillsammans. Innan vi åkte hem så lät vi bara Sky och Mike vara ute och leka. Sky har ju tyckt att Mike har varit lite jobbig (!) att ha att göra med på promenaderna, hon har kanske inte samma kraft att sätta emot nu när dom blivit stora...;) men nu när det bara var dom två så hittade dom snabbt tillbaka till sina roller sen förr. Full fart, massa ljud och hårdhänt lek.. Och jag och Helena fick ett gott skratt, för nu såg man tydligt vem som hade växt upp och vem som fortfarande for runt som en liten valp...Sky hade precis samma rörelser som för ett år sedan i princip, även fast hon lagt till ett häftigt sladdande nu ;), och Mike, han var stadig i kroppen och vuxen i rörelserna, även fast han busade på rejält.

Min lilla skrutta, kommer hon nånsin att blir "stor"?

Nu väntar sängen, imorgon drar jag och Takida till Rättvik och tävlar. Jag hoppas på både tur och skicklighet då...;)

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2011-03-19 08:42:52

Ja men visst är dom söta våra småfisar!!! :) Lycka till idag!!!!

Postat av: Vanessa

Publicerad 2011-03-19 20:18:55

Hoppas det gick bra idag!! :)

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-03-23 22:34:09

Va är det sant?! Fan så härligt! Då måste jag kanske knäppa på tv:n imorgon och även kolal på den då.. har inte riktigt haft den tiden den senaste tiden haha.. Shit! Tack för ditt tips!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela