takidasky

Agilityträningar!

Publicerad 2011-05-08 20:21:20 i Allmänt

Både igår och idag har vi tränat agility med laget och Jocke och Malin. Igår träffades vi hos malin och Jocke och idag körde vi på klubben. Vi körde banor, och det var riktigt riktigt nyttigt. Oj, vad det var svårt att hitta flytet...riktigt ringrostigt var det. Vi har bara kört agilitybanor och lagt in bordet i alla utom en. Det blir en helt annan sak när det kommer mitt i en bana...Men nu tror jag att jag vet hur jag måste lägga upp det för att Takida inte ska glida av, så det känns skönt!

Annars efter dessa dagar så kan jag konstatera att jag är riktigt usel på att tagga till när det gäller på träning. Eller som Helena sa: "Jag tycker det är dåligt att det ska behöva ta tre försök innan du skärper till dig" Jag kan inte annat än att hålla med...;) Det är riktigt genomuselt att jag inte kan skärpa mig från första början. Det är något jag måste jobba med, hela tiden! 

För det är ju det som är det bästa med gemensamma träningar, att jag får höra det som är bra men även det som är dåligt. Det är ju det sistnämnda man i slutändan växer av och förhoppningsvis förbättrar en..

Takida känns riktigt bra nu. Nu är det upp till mig att inte förstöra det genom en taskig attityd på banan. Jag saknar fortfarande det där lilla sista extra i henne, men det kommer, hon har ju löpt färdigt nu så om några veckor borde hon vara tillbaka till sitt vanliga jag.

Har lite film från träningarna så ska klippa ihop det senare ikväll eller imorgon. Här kommer några kort som Malin
knäppte idag.

Finns det några sötare? Wiola och Tarzan



Sky - min utställningshund?



Takida



Tack alla för två kanonträningsdagar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela