takidasky

Längre dagar tack!!

Publicerad 2011-05-19 23:29:59 i Allmänt

Jag hinner verkligen ingenting denna vecka. Jag springer från det ena till det andra samtidigt som jag brottas med en överväldigande trötthet från helgen i Skurup. Oj va det måste ha tagit utan att man kände det?! Hela veckan har jag varit så trött att det nästan värker i kroppen...

Imorgon hoppas jag hinna skriva om landslagsuttagningarna och lägga ut filmen. Ska försöka klämma in det tillsammans med jobb, träning, packning, boendebokande, hundpromenader och vedbodsbygge....

Idag efter jobbet tog jag i alla fall tiden till en kortare träning med mina svartvita. Idag var första dagen som Takida kändes som sig själv igen efter helgen. Hon har oxå varit helt slut...

Jag och min hund har inte dom bästa nerverna kan vi ju konstatera...;)

Fokus idag för Skys del var att köra bana för första gången. Känns helt galet att vi inte har gjort det tidigare...utom den gången i vintras när jag delade upp banan i två delar. Jag satte upp en lätt agilitybana på 14 hinder där jag fick med lite ff och bb och både balansen och A-hindret. Och lilltjejen grejade det!! :D

Sky fick oxå prova gungan igen. Först hjälpte jag henne genom att bromsa, men sen fick hon göra gungan alldeles själv!! Lite darrigt var det när den slog över men ett fint trampa som avslut! Hon är så duktig! Det känns som om vi kan börja träna med lite mer krav nu snart! Slalom var inge vidare idag, jag körde med bågar och hon hittade inte rytmen alls...hon har för bråttom helt enkelt...as usual...;)

Takida fick köra samma bana men med svårare svängar. Efter balansen stod det ett hopphinder rakt fram. jag gjorde avsiktligt att jag hamnade långt bakom och tränade att hon ska gå på mitt röstkommando och söka ut och runt hindret istället för att hoppa rakt fram. Det gick riktigt bra en del gånger och en del gick det som på landslagsuttagningarna och hon hoppade rakt fram...Ska verkligen se till att nöta det här så hon kan det och jag kan känna mig trygg och lita på det!

I helgen drar jag och Helena till Knivsta och tävlar, både individuellt och i lag! Ser verkligen fram emot det! Skönt att ha min coach och vän vid min sida, så att jag inte mesar på plan...;)

Det blir lagets "Catch us by Alteco"s första lagstart för i år! Tjohoo va kul det ska bli!!

Nu ska jag hänga tvätt, sen i säng, viktig dag på jobbet imorgon!!

Våra suveräna sponsorer:


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela