takidasky

Torsdag...

Publicerad 2011-05-05 22:53:23 i Allmänt

Idag efter jobbet stack jag och dom svartvita upp på klubben för att träna lite agility.

Takida fick träna kontaktfält, slalom och en staketövning. Hon går riktigt fint nu. Ser fram emot helgen då Sofia kommer hem och vi ska träna med laget. Behöver verkligen träna lite banor!!

Sky fick träna slalom. Först körde vi bågar hela vägen men efter ett tag plockade jag bort några i mitten och det tog hon utan problem! På slutet tog hon oxå 12-pinnars utan bågar två gånger, men det kändes väldigt osäkert så jag kommer köra med bågar ett bra tag framöver och fortsätta plocka från mitten i takt med att hon grejar det.. Klart är i alla fall att hon gillar slalom riktigt mycket :) Hon är duktig att söka ut på det själv och jag kan hålla mig långt ifrån. Vi tränade även kontaktfält på balansen och lite A-hinder. Nu börjar hon förstå "trampa"-beteendet bättre och bättre. Ska lägga in mer störning från min sida nu och utmana lite mer...Sky fick oxå köra staketövningen. Jag gillar verkligen det "nya" sättet att köra staket på!!! Funkar så bra på hundarna.

Träffade även Hanna som var uppe och tränade. Baltazar gick riktigt bra och dom körde en minibana på 12 hinder idag! Så nu är det bara till att träna lite mer så kan dom oxå starta på hemmatävlingarna i juni...;D
Hanna säger att hon inte ska tävla, men vi får väl se hur det blir med det när jag och Helena har fått säga vårt...hehe....

Efter träningen var Hanna världens snällaste och stannade kvar och hjälpte mig att måla klubbens nya fina agilitybord som Niklas har gjort. Åh va skönt och så mycket roligare det blev med sällskap!! Hoppas hinna måla dom en gång till innan helgen så vi kan lägga in dom när vi tränar.

Imorgon är det fredag, tjohooo! Då kommer jag förhoppningsvis även få min häck på framsidan borttagen! Ska bli skönt att slippa det taggiga f-nskapet och istället få upp mitt staket!


Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-05-05 23:21:58

Haha dom här hindren satt ju precis så som jag ville typ i en ring. Ni är drömmare båda två! Baltazar och jag har dock ett mål och det är att kunna springa en hel bana! Slalomen kommer inte gå.. Kul att träffa på dig där uppe också:)!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela