takidasky

Helgen som gick åt skogen....

Publicerad 2011-11-09 22:01:44 i Allmänt

I fredags kom ju Helena hit på lite lunch innan vi stack till skogen med alla dogsen. En superhärlig prommis med glada hundar...



På lördagen var allt packat och klart för att åka till Rättvik för årets sista tävling. Takida hade skjutit på löpet nästan en månad och jag var så glad och laddad för att åka!

Somnade med världens bästa inställning och hoppade ur sängen när klockan ringde 03.45.

Bara för att upptäcka att Takida hade börjat löpa under natten....skit!!! Så det var bara att ringa Helena och berätta att det inte blev nåt för oss...

på eftermiddagen så stack jag iväg och tränade lite agility med dom svartvita, som lite plåster på såren...och i och med det så bröt förkylningen ut rejält och på söndagen var jag sängliggande....

Aja, nu så är jag piggare även fast jag snorar och hostar en del...känns fortfarande riktigt trist att ha missat sista tävlingen för i år, men samtidigt visste jag ju att det kunde gå vilket som....Och jag lovar, om Takida hade vetat vad hon missade skulle hon garanterat ha knipit igen några dagar till...;)

Nu är det nya tag, på måndagar framöver ska vi träna med Tina, Malin och några till i ridhuset. Är ju bara ca 8 veckor kvar till nästa tävling - Kistamässan i januari. Då jäklar!!

Ska försöka få till några pass i helgen oxå. Bäst att passa på innan snön kommer!!

Kommentarer

Postat av: Thereze

Publicerad 2011-11-25 20:14:54

Å vad roligt att vi ses på Kistamässan (igen!) :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela