takidasky

Bra träning!

Publicerad 2011-10-09 22:11:58 i Allmänt

Idag åkte jag upp till klubben på förmiddagen för att träna lite agility med dom svartvita. Jag plockade ut lite delar av det jag sett på VM och tränade med Takida. Riktigt bra att få klura på vilket alternativ som passar oss bäst i olika situationer! Takida var superladdad vilket visade sig i en hel del egna idéer. Agilityabstinens tror jag att det kallas....

När det var dags för Sky så kom Linn och Lars upp och skulle träna. Hon visade banan som var uppställd, hopplagklassen på VM. Sky fick köra bitvis och tog det riktigt fint stundtals. Hon överraskade i slalom där jag skickade in henne och kunde börja springa åt andra hållet när hon var halvvägs. Duktig tjej!

Jag och Linn fick kämpa på som bara den för att hinna med. Det var en passage på slutet där vi till slut hann dit vi skulle. Svårt MEN det gick! En vurpa kostade det oxå...aj...Takida gick fint bitvis men det känns som om det saknas lite känsla. Tror att det är för att hon är för het och går tillbaka lite till att tänka ut sin egen bana och låser sig på det. Hon är inte lika mjuk i handen som hon varit. Men jag tror att det löser sig ju mer hon får köra igen.

När jag kom hem så kom förkylningen dundrande med besked. Hela eftermiddagen/kvällen har jag legat nerbäddad i soffan eller sängen och frysit så in i norden. Nu har jag eldat så det börjar släppa. Eller så är det alvedonen som börjar ta...

Ska se till och hoppa i säng nu med en gång så att jag får sova ordentligt till imorgon.







Pratade med Linn idag om Skys "Pitbull-period". Måste lägga upp lite bilder så hon får se hur hon såg ut...;)
Lilla skruttan, hur hon såg ut?!

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2011-10-10 08:24:29

Sååå söt hon är Annika - Men det är ingen renrasig border va?;p

Postat av: Malin

Publicerad 2011-10-10 09:43:12

Haha, lilla pit-bull Sky!!! Sötis!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela