takidasky

Check, check , check, check, check och en byrack....

Publicerad 2011-10-19 22:26:39 i Allmänt

Skriftliga omdömen klara - check

Åtgärdsprogram skrivna - check

Agilityträning - check

Agilitymöte - check

Anmält till kurs - check


Dagarna går för fort, samtidigt som mörkret kommer tidigare och tidigare...hinner inte alls det jag vill men nu kan jag bocka av lite från den långa listan med saker att göra!

Har precis gjort klart det sista åtgärdsprogrammet. För er som inte befinner sig i skolans värld kan jag väl säga att för varje elev som inte uppnått målen ska ett sk åtgärdsprogram skrivas där man beskriver nuläget och listar olika åtgärder som ska hjälpa eleven till att nå målen i just det ämnet...

Ska tillåta mig själv att tycka att det är skönt och vara nöjd med dagens arbete. För imorgon ska jag börja skriva 64 nya till omdömen och om så behövs, åtgärdsprogram...

Idag hastade jag hem från jobbet för att ta emot snickaren som skulle kolla på väggen som ev ska slås ut så jag kan göra ett nytt badrum. Så nu är det bara att invänta kostnadsberäkningen och se om jag ska skutta iväg till banken eller sätta mig ner och grina och önska att jag var miljonär....

Efter det satt jag och skrev lite fler åtgärdsprogram när Helena ringde och tyckte jag skulle komma upp och träna innan mötet. Jag och hundarna slängde oss i bilen och vi hann precis gå en promenad i skogen och träna lite innan det blev så mörkt att man inte såg nåt. Takida fick träna att lyssna på kommandot när jag efter balansen skickade henne mot en tunnelingång som hon ibland skulle gå förbi för att ta slalom som låg strax bakom eller ta tunneln. Hon börjar kännas säkrare men vi är långt ifrån att jag ska känna mig trygg i att det blir rätt. Men hon var skapligt nöjd med sig själv när belöningen kom...lilla goplutta!!

Sky fick träna på att komma i fart rakt in i vänsterslalom där hon var tvungen att vrida upp mer än 90 grader. Och hon var så duktig lilla skruttan!! Hon bromsade in, och pressade sig in i andra porten, och tog det varje gång jag var inom 3 meter från slalomingången. Var jag längre ifrån gick hon in i andra porten nån gång! Slalomet har börjat fått ett bättre flyt och överlag känns det som om Sky börjar få en bättre kroppskontroll nu! :)

Efter träningen så fikade vi lite, och jag och Helena hade lite tid till att prata och umgås! Det var inte igår - kul! Klockan sju började agilitymötet. Vi var inte så många där men roligt hade vi - framför allt när vi pratade gamla hundminnen från tiden när vi var ny i sammanhanget....och så fick vi lära oss om en ny ras: the Byrack....;)

Skyndade hem, käkade middag (eller nja...det blev te och macka) och skrev klart de sista åtgärdsprogrammen och nu ska jag hoppa i säng.

Imorgon är det torsdag - och inte vilken torsdag som helst!

För imorgon är det säsongspremiär för Criminal Minds!!! Woohooo, hösten är räddad!!!

Meya - min allra vackraste Byrack!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela