takidasky

Sommaren 2012 - ett äventyr inbokat!

Publicerad 2011-10-20 19:48:28 i Allmänt

När man blir äldre så gör man faktiskt färre och färre speciella saker... ja, kanske det inte är så för alla men i alla fall för mig. Livet går runt och vardagen rullar på...

Men nu har jag fått med mig brorsan på ett litet äventyr i sommar. Jag hoppas verkligen att det blir av - för det är något jag velat göra en längre tid...wiiieee va skoj det ska bli!!!

Annars antar jag att sommaren 2012 kommer bli ganska lik sommaren 2011 - fylld av agilitytävlingar...;)

Idag har jag och hundarna tränat agility. Jag introducerade den nya svängen och båda hundarna köpte den. *lycka* Så nu ska vi väl befästa den mer och mer och lägga in den i kombinationer när tiden är redo för det. Måste sätta mig och rita upp lite kombinationer där den ingår så jag får se hur den faktiskt funkar i praktiken för oss.

Träffade Malin däruppe så jag och Sky fick prova hennes ruta med kantband. Sky fattade ingenting... Hon sprang fram, vek vid linjen och sprang runt hela rutan till leksaken som låg bakom...knäppskrutt! När jag la leksaken i rutan kunde hon i alla fall springa in i den. Funderar på att köpa en sån, Malin har sett såna på några tävlingar nu och då kanske vi ska träna på en sån. Malin kollade oxå tänderna på Sky och det gick bra. Nu ska jag se till att så fort jag träffar på nån när jag tränar så ska jag be den att kika på tänderna. Hade ju lixom förträngt att det momentet oxå ingår i LK1....

Ska även försöka ta mig iväg och lägga några platsliggningar med andra hundar. Hmm, ja och så ska jag kanske träna platsliggning själv oxå....

Känner mig faktiskt lite taggad på lydnad nu så det är väl bäst att smida medan järnet är varmt...lusten brukar ju kunna försvinna lika fort som den dyker upp....men visst skulle det vara kul att starta en LK1 med Skyan. Målet med Takida är att ta championatet nästa år. Hon kan ju så bra, om jag bara tränar!

Imorgon är det fredag!!!! Det betyder en helt obokad helg = SOVMORGON!!!!!!
Jag ska passa på att träna agility, för på söndag ska vi flytta in hindrena till ridhuset... iofs kommer vi ha några hopphinder kvar på klubben, men det känns lite sorgligt att det nu snart är riktigt slut på utesäsongen....

Jag och Takida fick en plats på Camilla Brundin-kursen i februari i alla fall!
YES!
Känns bra att få sig en genomkörare då! För då ligger man ju i startgroparna för agilitysäsongen 2012!!!

Om lite mer än en timme så börjar Criminal minds!!! Känns helt okej att tillbringa framtida torsdagkvällar tittandes på denna....

bildkälla: http://explodingegg.com/category/criminal-minds/

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela