takidasky

Underbar måndag...

Publicerad 2011-10-24 20:35:34 i Allmänt

Den här måndagen har verkligen varit underbar! Och det mina vänner, att jag tycker att en måndag kan vara det, händer inte ofta...;) Jag är som katten Gustaf och tycker att måndagar är den värsta dagen på hela veckan...

Ändå måste jag tillstå att måndagar har blivit mycket bättre nu när jag har min tidiga dag då, så när jag slutade klockan två skyndade jag mig hem och hämtade hundarna och åkte till skogs. Jag gick en annan väg än jag brukar först och hundarna älskade den.
Det finns inget som är så rogivande för själen än att gå i skogen med mina fyrbenta vänner!

Väl tillbaka vid klubbstugan skulle jag in och låna toan men möttes av skyltar att BÅDA toaletterna var trasiga!!!!
WHAT?!?!

Jag åkte och handlade lite och när jag kom hem så tränade jag Sky lite, och hon var så duktig lillskruttan. Laddad till tusen men hade ändå huvudet med sig.

Efter träningen tog vi en liten promenad bara hon och jag. Det sjuder lite extra av glädje i magen när lillskruttan går lös bredvid mig längs vägen utan konflikter, när hon själv väljer att gå lugnt vid min sida...

Ikväll har jag tränat lite lydnad med alla hundarna. Inka och Meya har sk anpassad studiegång kan man säga, men oj va dom tycker att dom är duktiga oxå...!

Köpte på mig billiga och otroligt fula fleecefiltar för nån vecka sen så jag passade på att göra flätor ikväll. Så att jag har ett gäng inför vinterns träningar. Dom blir ju så äcklig i ridhuset men dom här kan jag slänga så fort dom blir tillräckligt äckliga...hehe....inte alltför läckert med orange flätor....men 10 kr för en filt var det värt...

Nu ska jag börja på med lite skriftliga omdömen innan sängen kallar. Var uppe alldeles för sent igår...

Lite kort blev det idag...

Gruppkort, hur svårt ska det va?!


Lite bättre...

Sky har i alla fall fattat det där med att titta i kameran.....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela