takidasky

Hmmm..

Publicerad 2011-09-16 22:25:57 i Allmänt

Har idag haft det sämsta träningspasset på riktigt länge, med BÅDA hundarna...smått irriterande men inte så förvånande med tanke på att jag idag åkte upp på klubben útan tanke eller plan och tränade på det som stod där. Jag var trött efter jobbet och hade ont i huvudet och skulle egentligen nöjt mig med skogspromenaden.  

Visst var många delar riktigt bra, jag kunde lämna båda hundarna ganska långt i slalom, dom köpte blindbytet jag la in, Takida gjorde klockrena kontaktfält och Skys var hyfsade, men dom hade alldeles för många rivningar för att jag ska vara nöjd. Sky har inte fått till hopptekniken än, hon kommer fel i avhoppet alldeles för ofta och räddar upp det ibland, men alldeles för ofta så känns det som om hon inte tycker att det är särskilt viktigt. Takida brukar ju lyfta på benen för det mesta men idag så slarvade hon.

Vad lärde vi oss av det här?

Jo, att inte träna helt enkelt om jag inte i förväg har planerat vad jag ska träna och att inte träna när jag är för trött och har ont i huvudet. Ska hundarna prestera bra, ska jag oxå ge dom bra förutsättningar genom att ha tänkt igenom vad vi ska göra och vara "fit for fight" för träningen!

Meya fick oxå köra lite. Hon var go och glad, hoppade dom hinder hon ville och kände för och var riktigt nöjd med sig själv. Kravlöst och enkelt är hennes melodi...

Efter promenad och träning så åkte jag förbi mamma på vägen hem, fick lite mat och myste med goaste Wilmer som var där. Nu är jag hemma och eldar, det skulle visst kunna bli frost inatt..brr...och ska precis börja rätta 32 uppsatser som sjuorna har gjort. Fredagsmys? Näe, inte direkt, men nödvändigt.

Imorgon blir det vallning och myspys hos Kerstin! Men före det ska jag hinna med att måla om här hemma. Lillhallen och köket ska få sig en ansiktslyftning.


foto: Nathalie Ädel

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela