takidasky

Agility med lite mer tryck!

Publicerad 2012-04-22 21:36:54 i Allmänt

Idag mitt på dan så mötte jag upp Linn och Nirah uppe på klubben för lite agilityträning. Vi byggde upp en del av en kombination som dom hade fått köra på kursen för Stina Mattsson och sen gjorde vi ett eget avslut där vi utmanade dom rejält i slalomingången.

Det bästa med träningen idag var att det inte gick att fega, utan jag var tvungen att köra på Takida för att det skulle funka. Precis vad vi (JAG) behövde... Takida gick fint för det allra mesta, nåt litet missförstånd eftersom jag inte fullföljde rörelserna och jag kan glatt konstatera att känslan finns kvar, även om samspelet är lite ringrostigt.

Sky körde på som en riktig jordfräs idag! ;) I alla fall så såg det ut som en sån hade varit framme efter hon hade kört... Men jordfräs eller inte, hon gjorde det så jäkla bra idag. Och satte den riktigt kluriga slalomingången alla gånger utom första gången då hon tog andra porten, men när vi gjorde om så tänkte hon till och satte den. 

Wiieee, idag var det riktigt kul att träna hund! 

Och så här trött blir man efter att ha kört jordfräsagility.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela