takidasky

Lite mer träning!

Publicerad 2012-12-30 17:06:02 i Allmänt

Är helt värdelös att komma ihåg att filma nu för tiden. Tycker det är så bra att kunna kika igenom efteråt och se vad man gör bra och dåligt på träningen...
 
Idag mötte vi upp Linn, Malin och Jocke +dogs för lite agilityträning i Hertsjö. Vi körde en bana som vi sedan vände på efter halvtid. Fick med alla klätterhinder utom A:et så det var ju bra för oss som inte har tränat så mycket..;)
 
Takida gick jättefint. Hon känns samlad trots det långa uppehållet och kontaktfälten satt bra. Hon gör mig så lycklig den hunden! Det vi hade svårast för idag var att runda ett hinder när långhoppet låg alldeles bredvid. Flera gånger tog hon långhoppet tills vi kom på att jag måste plocka henne längre ner med handen. Så bra med fler ögon som ser så att man kan göra hunden rättvisa!
 
Och riktigt skoj var det att få se unghundarna Dominus och Elton köra. Elton kommer bli en liten racerstjärna på mediumbanorna framöver! Men allra gladast var jag över att få träffa filuren igen. Åh, va jag tycker om den hunden! Goast och gladast av alla. Får hoppas att Jocke glömmer honom här hemma med jämna mellanrum...
 
Efter träningen åkte jag och handlade, slängde i mig lite lunch innan vi drog till skogs, jag och dogsen. Bestämde mig för att gå off road idag eftersom tövädret gjorde att hundarna gick igenom nästan hela tiden på stigen vi brukar gå på. Shit va jag fick slita!! Hittade till slut ett traktorspår som ledde ut till vägen, thank God! Så nu ligger vi här i sängen, allihop och tar igen oss lite ;). Ska snart börja leta lite recept, ska ha släktingar från Jönköping här på lunch imorgon. Något med kyckling blir det i alla fall.
 
Imorgon är det nyårsafton. 2013 står för dörren. Tror det kommer bli ett bra år.
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela