takidasky

Lite närmare vår och utesäsong...

Publicerad 2012-02-01 20:47:37 i Allmänt

Så kan man säga adjö till januari 2012 och med det kan jag även säga farväl till 6.1 kg! Kan ärligt säga att jag inte kommer sakna endera särskilt mycket...;)

Januari bjöd på mycket roligt! Fina lopp på Kistamässan med Takida men framför allt så har jag kommit igång med min egen träning och ändrat om i kosten. Är otroligt glad över mitt nyårsbeslut och jag känner att jag är på väg mot nånting riktigt bra! Det känns kanon!

Igår var jag iväg på zumba igen. Är så glad att jag har hittat dessa pass, de ger så mycket glädje! Denna vecka ska jag även ta tag i att boka in min timme med en PT, fick ju det på köpet när jag köpte träningskortet. Nu när jag har kört några veckor så känner jag att det är dags att lägga in lite mer styrketräning oxå.

På agilityfronten har det varit lugnare än lugnast efter Kista. Hundarna har haft strikt agilityvila och istället har vi ägnat tid åt skogspromenader och långpromenader där Sky har tagit steget till att bli löshund. Hon sköter det så bra och det känns skönt att se henne så glad och avslappnad på promenaderna. När vi går i koppel går hon ihopkrupen och ägnar all energi till att gå fint....självbehärskning är inte hennes starka sida och det krävs hård koncentration för henne...;)

Idag gick vi i skogen vid klubben och efter det så satte jag upp två hinder och tränade lite grundsvängar med dom svartvita. Sky tänkte till fint på det inte alltför fördelaktiga underlaget och jobbade på bra i svängarna. Takida går som en klocka och även om det är bra att backa då och då till basic så känner jag att både hon och jag vill ha lite mer utmaningar än så.  Men det kommer vi få i helgen då vi ska gå kurs för Camilla Brundin!

Tränade även lite lydnad med Sky innan vi åkte hem. Fjärr där uppsitten börjar bli bättre och bättre. Hon har ju tidigare gjort jättefina uppsitt men studsat runt på rumpan samtidigt... men hu börjar rumpan var still...!
Inkallning, läggande och ställande, lite ff med fokus på kontakt hela tiden.

Resultat = mycket glad matte och hund!


Idag är jag annars så trött så ögonen går i kors. Det blir en tidig kväll ikväll. Jag trodde jag skulle bli piggare när jag började träna men istället känns det som om jag håller på att sova igen alla år av nattsuddande...

Fokus i februari är att få till riktigt bra träningspass med dogsen. Jag ska oxå skriva ner de mål och planer jag har för varje hund och hur jag ska se till att vi tar oss dit.

Med Takida vet jag precis vad vi siktar på, och jag känner mig relativt trygg i planen jag har för att vi ska ha alla möjligheter att ta oss dit.

Med Sky måste jag släppa "min lilla toktjejs"-tänket. För helt klart är att hon inte längre är liten, hon är över två år, hon är inte längre speciellt tokig heller, även fast hon alltid kommer vara "Sky" och ha sina upptåg och egna idéer. OCH hon är grym - ger järnet i allt! Nu ska bara min hjärna börja tänka i nya banor och låta henne glänsa i all sin potential! 2012 ska bli året då vi utvecklas och växer ihop!

Det ska visst bli svinkallt i helgen. Jag hoppas dom har fel, det skulle vara underbart om söndagen bjöd på nån minusgrad och det här vädret:


Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2012-02-01 23:23:24

Åh, vad du är duktig Annika!!! Skulle också behöva ta tag i min egna träning men mina hundar har redan haft sin vila så jag degar ihop efter att jag varit och tränat dem i ett par timmar. Och det går ju inte för sig om man ska orka jobba offensivt!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela