takidasky

Framtiden säger NEJ!

Publicerad 2012-01-04 16:27:55 i Allmänt

STOOOR eloge till mig själv idag! Var till Johanna med Ulla och hälsade på och lunchade idag. Johanna hade gjort en supergod sallad som vi lyxade på.

Sen hade Ulla köpt med sig en efterrätt - kladdkaka.....

Åh, smarrig, kladdig, lockande kladdkaka...

Insåg att 15 sekundersregeln var usel i sammanhanget. För jag var inte alls glad efter 15 sekunder att jag inte ätit av kladdkakan. Jag var fortfarande precis lika sugen. Och likaså 15 sekunder senare, och 15 sekunder senare....

Men då klev mitt -framtida jag- fram...och sa NEEEEJ! och vips var det mycket lättare att motstå. Jag åt ingenting alls! Glad och stolt Annika. En nöjd -framtida jag-.

Nu ska jag slänga mig i duschen innan vi ska dra ner på stan och fira Pappa 60 år med restaurangbesök!

Ikväll måste jag hinna fixa matlådor, packa, städa av här hemma innan vi drar till Stockholmia imorgon.

Var upp till Kerstin och lämnade Sky. Så snällt att Sky får vara där när jag är iväg på annat!! Och herregud va larvig jag är när jag ska lämna iväg henne... Ont i hjärtat riktigt för att vara utan henne i några dagar!

Och Sky då, hon är så nöjd, så nöjd att vara hos Kerstin och grabbarna så hon ägnar mig inte en blick när jag ger mig av....


<3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela