takidasky

Kort uppdatering...

Publicerad 2012-01-09 20:58:08 i Allmänt

Kistamässan 2012 – vilken helg!!!

 

Takida har gått så grymt bra och jag kunde inte vara en stoltare matte! Efter att redan ha kört 6 lopp med laget tors-fre så var jag lite rädd att hon skulle bli för trött under helgen. Men Takida levererade (och jag med för den delen) och vi inledde 2012 års tävlande med ett riktigt stabilt resultat. 5 av 6 nollade lopp individuellt. Eller egentligen vill jag säga att Takida nollade 6 av 6 lopp, disken var helt och hållet mitt fel eftersom jag inte gav mitt ut-kommando.

Placeringar – 1- 2- 3 -4!

 

Tyvärr så gjorde några handlingsmissar att vi tappade flera sekunder i ett par av loppen. Det känns lite surt, för resten av loppen har varit riktigt bra… Men känslan har varit på topp – hela helgen och VI har känts så stabila!

 

När vi sedan avslutade helgen med att gå in och vinna agilityklassen med över en sekund och att vi därmed också blev klara för SM – ja, då kan jag lova att det kom några glädjetårar borta vid bilen…;)

 

För ibland känns det nästan bara överväldigande – att den här underbara lilla hunden är MIN!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela