takidasky

Stronger!

Publicerad 2012-06-26 16:53:14 i Allmänt

Igår var jag iväg till Ann Essner för ett återbesök med Takida. Glädjande besked att Takida var starkare i ryggen och kändes bra i övrigt! Nu är det bara att få bort de där lilla extra hullet hon har dragit på sig och köra vidare med träning, intervall, bollövningar med sikte på att vara formtoppade till EO. Till Takidas stora förtret väntar oxå simträning ute...stackars liten..;)

Sky följde med och socialtränade. Det gick över förväntan och jag är glad över att hon kunde få en så positiv upplevelse med duktiga Ann.

Efter besöket mötte jag upp Helena och blev bjuden på middag, lyxigt värre! Vi hade planerat att träna agility men eftersom regnet strilade så åkte vi till skogen istället.

Hundarna var glada över att ses igen, och mysigast av allt var att jag äntligen fick träffa Turbo. Vilken söt liten sak!!! Fick mig några tandlösa hugg i bilen...;) Framåt, glad och charmig. Och gjord av socker. Så han fick sitta innanför min regnjacka på promenaden i skogen.

Sky gick ner sig i en myr, samma myr som Mike var ner i för några veckor sedan, och som jag skrattade glatt åt när Helena berättade om det. Av någon konstig anledning så var det inte lika roligt när det var min hund...:P
Försökte skölja av det värsta i en vattenpöl och sen blev det duschen när vi kom hem. Jo, just ja, på vägen hem passade Sky även på att käka madrassbitar som hon sen i alla fall kräktes upp. Thank you very much...

Idag skulle det ha blivit vallning men jag blev barnvakt istället. Men imorgon - då blir det äntligen lite vallning igen!!



Till helgen väntas det tävling igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela