takidasky

Flying in the Sky...

Publicerad 2012-03-18 22:15:51 i Allmänt

Allra bästaste skrutthund! Idag var vi iväg till Rättvik och tävlade klass 1.

Hade tre mål med dagen:

1. Greja miljön
2. Ta kontaktfälten
3. Fixa slalom

Nummer 1= MVG
Nummer 2= G-
Nummer 3= VG

Den skälliga miljön var inget problem alls, hur cool och opåverkad som helst!
Kontaktfälten... Sky skrämde livet ur mig idag på A-hindret då hon springer full fart upp och bara flyger ut över nocken och rakt ut i luften... Jag hör hur publiken reagerar och ser min skrutta flyga högt ovanför mig, och allt känns som om det går i slowmotion...hon hade ju kunnat bryta frambenen av sig i landningen....nu gick det tack och lov bra, men det måste till nåt helt annat när det kommer till A-hindret. Omträning big time! Jag måste hitta ett sätt som får henne att börja tänka....fick lite tips av Ninnie Lindvall och Malin så bara banan kommer upp på klubben ska vi börja. Fram tills dess får jag hitta en nödlösning, eller helt enkelt strunta i A-hindret på tävling...

I agilityloppet tog hon slalomingången jättefint självständigt men bromsade inte in tillräckligt för att klara nästa port...i hopploppet tog hon det fint även fast vi måste slipa på tekniken... hon går ut för hårt vid varje port så det blir så stuttigt...

Och så i hopploppet så infinner sig den mest underbara känslan! Sky och jag kör ihop som ett team och det känns så jäkla bra!! Vi nollar och slutar på en andraplats, slagen med 0,32 sekunder!

Och därmed blev vi UPPFLYTTADE till Hopp2!!!!!



Den här känslan vi hade i sista loppet ska jag ta med mig länge! Nu ska jag och bästaste skruttan mysa ner oss i sängen och sova!! Film kommer imorgon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela