takidasky

Överlycklig och alldeles odräglig....

Publicerad 2012-03-15 22:31:10 i Allmänt

Igår fick Takida var lös på efterjobbetpromenaden. Ja, det är nån dag kvar på koppeltvånget, men jag gav upp, hon behöver få röra sig friare nu! För att försäkra mig om att det skulle bli så lugnt det kunde så gick bara vi och Inka.

Och lyckligare hund fanns nog inte. Hela hon strålade! Och totalt döv har hon blivit oxå av den här vilan....

Efter promenaden så tränade vi lite lydnad. Kunde glatt konstatera att hon inte lät mer än vad hon gjort tidigare!! Trodde att hon skulle skrika sig igenom passet men hon var duktig. Ljuden kom där dom brukade, vid steg- och sidoförflyttningar. Vi körde ff och dumrutan. Nu vet jag ju att dumrutan inte finns längre men jag vet inte hur det nya Z:t ser ut så vi körde på det vi kunde.

Sen kom dilemmat - hur belönar jag henne?

Hon får ju inte göra hastiga svängar så kampa eller kasta leksak var ju uteslutet. Det slutade med att hon fick sitta och så fick hon leksaken direkt i munnen. Det funkade det med... :)




Efter det gick jag till skogen med Meya och Sky. Som ystra små kalvar på grönbete skenade dom runt. Dom har verkligen skoj ihop. Efter det var det bara att kasta in Sky i bilen och brassa iväg till Kilafors för lite agilityträning. Första banan gick så där, jag kände mig off och Sky var het. Det flög nån bom här och där. När man är van att köra på tunga hinderstöd så blir det tydligt hur ofta Sky hoppar in i hinderstöden när man kör på lättaluminium hinder som det finns i hallen.

Andra banan gick bättre, och Sky överraskade med att bla köpa ett riktigt tight bakombyte!! Hon gasar fortfarande på för mycket och har inte så mycket svängvilja när hon får upp farten... men det hoppas jag kunna jobba vidare på i vår/sommar! Nöjda och glada styrde vi kosan hemåt!!

Hoppas kunna få till nåt pass till innan det är dags för årets första tävling på söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela