takidasky

Idag firar vi!!!

Publicerad 2013-02-09 20:33:56 i Allmänt

 
Idag måste jag bara blogga! För idag är det 6 månader sen Sky genomgick sin operation på Strömsholms djursjukhus. Vilken låååång dag det blev... Jag och SKy klev upp klockan 3 på natten för att vara på plats klockan 8. Det jag inte hade räknat med var att dom skulle ta in Sky på en gång då för operationen var inte planerad till förrän eftermiddagen. Så halv nio stod jag med kopplet i handen och hade ingen aning vad jag skulle göra till fem-sex... Lite shopping på ett närliggande köpcentra och lunch på en sliskig pizzeria, sovstunder i baksätet av bilen och en hel del tankar och oro fördrev tiden fram till telefonsamtalet kom vid 15-tiden. Operationen var klar, skadan var ganska stor med över 50 % avslitet ligament och sena. Operationen hade gått jättebra och jag kunde hämta henne om 1,5 timme.
 
Det var en yrslig Sky som mötte mig och allt hon ville vara att komma ut och in i bilen. På den 4 timmars långa resan hem så stannade jag två gånger för att rasta henne men hon vägrade lämna bilen. Tror att Sky aldrig tyckt att det varit så skönt som då att komma hem...
 
 
Sen började rehaben. De första tre veckorna var det max 5 minuter per "promenad". Sen fick vi utöka varannan vecka efter vi varit iväg till Ann Essner i Gävle. Åh, va lycklig jag var när vi fick gå en kvart en av promenaderna varje dag. Och sen har det rullat på. Jag har haft förstklassig hjälp med rehaben av Ann. Tryggt och säkert har hon hjälpt mig med övningar som byggt upp Sky.
 
Nu 6 månader efter operationen så lever vi ett hyfsat normalt liv. Efter uppvärmning och på rätt underlag så får hon springa fritt, något som hon verkligen njuter av! Hon får dra i sele, antingen när vi går eller när vi åker skidor, en syssla som verkligen passar min lilla bulldozer...
 
Räknade ut att omräknat till "människoår" så kan man säga att om Sky varit en människa så skulle den här tiden ha varat i 3,5 år.... det är ett tag...
 
Det är över 8 månader sen vi tränade agility. Åh gud va jag saknar det! Varje gång jag åker iväg med Takida så ser hon på mig med de där mörka ögonen FÖR hon VET vad det innebär när jag packar träningsväskan...och jag får ont i hjärtat.... men till våren eller sommaren kanske?
 
 
Min goskrutta!
 
 

Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2013-02-23 10:22:46

Håller alla tummar jag kan att allt fortsätter åt rätt håll så att ni kan komma igång med agilityn och vallningen igen!

Postat av: Annika

Publicerad 2013-02-23 16:45:39

Tack!!! Om planer går i lås så ska vi ju ge oss på vpt i år. Och du, nu har vi fått klartecken att påbörja agilityträningen!!! Blir ju oerhört basic, tre hinder på smallhöjd rakt fram o nån rak tunnel, men ändå!!! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela