takidasky

Snabb tävling!

Publicerad 2013-02-10 20:40:07 i Allmänt

Idag stack vi iväg strax före fem till Stockholmia för att tävla i den nya stora fina inomhushallen. Det tog lite tid att ta sig ner så vi var lite småstressade när vi kom fram. Hann typ gå på toa och kolla in hallen innan det var dags för banvandring. Agilitybanan var en klurig sak som Seppo från Finland hade gjort. Tror att det skulle ha funkat bättre med mer finska längder mellan hindren... Nu kändes den trång och de flesta hindren var maxade. Takida var galet laddad och skrek och skällde, och inte blev det bättre när vi kom in eftersom det var så trångt och livat... En del bitar gick jättebra men det hela slutade med en disk. Det känns som om vi ändå gjorde det bästa vi kunde efter förutsättningarna, otränade, Takida överladdad och jag off... ingen bra kombo..
 
Efter vi kört hann jag precis gå av Takida innan det var dags för nästa banvandring på hoppbanan. En riktigt rolig bana av Andreas Silfverberg. Tyvärr lyssnade inte Takida på min otydliga svängsignal utan satte tassarna i slalom som var efter hinder nr 4 där vi egentligen skulle göra en backsväng men Takida fortsatte rakt fram så en disk även där, men loppet före och efter disken är jag riktigt nöjd med.
 
Det bästa av allt var att tävlingen började kl 8 och vi var klara kl 10!!!!! När händer det lixom? Så vi gick av hundarna och dundrade sedan hem till Bollnäs och var hemma strax efter 13. Sjukt att hinna fram och tillbaka till Stockholm, tävla 2 lopp och så är man hemma mitt på dagen ändå... skönt var det iaf. Tog en prommis med hundarna när jag kom hem och sen så sov vi middag en timme, SKÖNT!
 
Ikväll har det inte blivit många knop gjorda. Tvättat lite typ..
 
Hallen var hur härlig som helst att vara i!! Riktigt avundsjuk på stockholmarna som kan träna under såna förstklassiga former!
 
Jag filmade inga lopp idag tråkigt nog, det hade varit roligt att se och analysera i efterhand, framför allt agilityloppet. Hoppas på att banorna kommer ut på sbktävling så att man kan bygga dom i Hertsjö och köra igenom dom ordentligt. Fanns mycket matnyttigt att träna på.
 
LÄNGTAR TILL UTESÄSONGEN NU!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela