takidasky

Stolt

Publicerad 2013-01-27 12:45:15 i Allmänt

För 13 år sen idag blev jag moster för första gången. Jag väcktes vid 04-tiden av att telefonen ringde, drömde att det var nåt alarm som gick för att jag inte hade packat klart allt (skulle flytta dagen efter..) ... så det tog ett tag innan jag svarade och möttes av orden: Hej moster...
 
Ida kom tre veckor för tidigt så min första reaktion var att Anna skämtade med mig... men vem är vaken kl 4 på morgonen och skämtar om nåt sånt? ;)
 
Så var hon här, den allra gulligaste ungen jag nånsin sett. Och efter henne har tre till av de gulligaste ungarna blivit till, Theo, Wilmer och Erik. Och jag har blivit både moster och faster.
 
Galet vad glad och stolt man kan vara över att få kalla sig just det: moster och faster. Eller som ungarna kallar mig: Boppe. Det var Ida som borjade kalla mig det, efter att helt sonika vägrat säga Annika eller moster. Och så plötsligt en dag kom det; Boppe.
 
Att bli Boppe, det är helt klart det bästa jag varit med om! :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela