takidasky

Lucky nr 13!

Publicerad 2013-11-02 20:08:42 i Allmänt

 
Underbara hund! Idag ringde klockan på strax efter 5 och jag och Takida hämtade upp Martina och Izak för att brassa vidare till Rättvik. Två agilitylopp och ett hopplopp skulle vi ta oss an och det var ju framför allt agilityloppen som var viktiga eftersom det var där det fattades en SM-pinne. Vi började med ett av agilityloppen och till mitten av banan gick det jättebra, sen började jag strula. Takida var superladdad men riktigt i hand vilket var tur för hon räddade upp loppet flera gånger så att vi till slut kom i mål nollade! Eftersom vi startade som nr fem så blev det en nervös väntan för att se om tiden trots allt räckte till pinne. Det visade sig att Takida gasat på bra mellan missarna och vi kom 3a och blev därmed SM-KLARA!!!!! Tjohooo!!!!
 
I hopploppet gick hon bra men med mindre tryck under tassarna och rev ett hinder och det kom man inte långt på. Efter att vi blivit klara för SM så rann mycket av mig och jag kände mig bara nöjd och sjukt glad så jag funderade nästan på att strunta i sista loppet och åka hem och fira istället.. Men jag stannade eftersom vi hade ett tidigt startnummer. Takida gick riktigt bra i det loppet. Efter vi gått av så åkte vi hemåt. Stannade på sibylla och köpte tunnbrödsrulle till mig och två korvar till Takida. När vi kommit hem ringde Malin och berättade att vi hade vunnit!!! :D Vilken tur att jag inte skippade det loppet då! :))) En perfekt avslutning på säsongen!
 
Vår säsong i år har varit kort men den absolut bästa! Vi lyckades kvala SM på 13 lopp. Och av de 15 lopp vi kört så ser statistiken ut så här:
0 fel = 9
5 fel = 2
10 fel = 1
disk = 3
 
Jag är så sjukt nöjd över resultaten och kan inte med ord beskriva hur lycklig jag är över min Takida! <3 Nu håller jag tummar och hoppas att nästa säsong blir minst lika bra men den får gärna vara längre ;)
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-11-03 19:07:47

GRATTIS IGEN!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela